ביום שלישי עבר בועידת הפנים בכנסת "חוק המלונאות" אותו מקדם שר התיירות יריב לוין, שיאפשר בנייה של מלונות ענק ודירות יוקרה בקו ה-100-300 מטר מקו המים בטענה של קידום תיירות. במחטף של הרגע האחרון, הוחלט להחיל את החוק גם על מלונות קיימים שיעברו הרחבה. לטענת ארגוני הסביבה התוצאה תהיה הרת אסון לחופים - ובלתי הפיכה. מחר אחר הצהריים יעלה החוק להצבעה בכנסת בקריאה שניה ושלישית

כלים
הפגנה מול בית שר האוצר משה כחלון באפריל 2016. צילום: מיטל שפר, מגמה ירוקה.
הפגנה מול בית שר האוצר משה כחלון באפריל 2016. צילום: מיטל שפר, מגמה ירוקה.

בשילוב עם מנהל התכנון, שמקדם את תכנית תמ"א-1 שמסירה את ההגנה מפני בנייה בחופים ובשטחים פתוחים, יאפשר החוק החדש בניה של תשתיות לתעשיית המלונאות ברצועת ה-100 מטרים מהחוף, ובמקביל כ- 10,000 דונם של שטחים טבעיים, רכסי הכורכר ודיונות בקרבת החוף יהפכו למפלצות בטון.

מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה: "חוק המלונאות של יריב לוין הוא דגל שחור מעל חופי ארצנו. שר התיירות יזם חוק שיאפשר בנייה שלוחת רסן של דירות יוקרה למיליארדרים על חשבון החופים הפתוחים במסווה של מלונאות. לוין ייזכר לדיראון כדיקטטור החופים משום שלפי החוק שיצר, התכניות יגיעו לאישור וועדה תכנונית מיוחדת בה הוא לבדו יהיה זה שייקבע היכן יקומו המלונות החדשים, ללא הליכי התכנון המקובלים ותוך דריסה מוחלטת של חוק החופים המגן על החופים מפני בנייה בקו ה- 100 מטר וה- 300 מטר מקו החוף.

לוין מקדם את החוק רק כדי שיוכל להציע אחוז ניכר מחדרי המלונות לדירות יוקרה לאנשי אלפיון עליון שרוצים לגור על קו המים. חופי הים שלנו הופכים ביוזמתו של לוין לנדל"ן ליזמים שימכרו דירות יוקרה על חשבון החופים הפתוחים והטבעיים שכולנו כל כך אוהבים."

בהודעה שפרסם ארגון מגמה ירוקה לקראת הפגנה שהוא מארגן מול הכנסת ביום ההכרעה על חוק המלונאות ה-13.6.2016 נאמר כי "ארגון מגמה ירוקה קורא לחברי הכנסת ולכל שוחרי הסביבה והחופים לעצור את המחטף הזה ולהציל את חופי ארצנו מפני התכנית המסוכנת הזאת. לוין חייב להבין שהחופים הפתוחים שלנו הם משאב טבע יקר ערך, שחייבים להמשיך ולשמור עליו למען הציבור כולו ולמען הדורות הבאים."