"ג'ורג' הוטרינטור" המוכר לכולנו מתוכנית הפרלמנט, הלא הוא הקומיקאי אסי כהן - הצטלם השבוע לסרטון תמיכה במחאת הסטודנטים לווטרינריה על תנאיהם. בסרטון, מחופש אסי כהן לדמותו של ג'ורג' מהפרלמנט ומדבר על מצוקתם של הסטודנטים - הסטדנטים המוחים, בסיוע אגודת הסטודנטים של האונ' העברית, הם תלמידי בית הספר לווטרינריה שבאוניברסיטה העברית שהוא המוסד היחיד המכשיר ווטרינרים בישראל, בסה"כ 55 וטרינרים בשנה

כלים
מחאת הסטודנטים לווטרינריה
מחאת הסטודנטים לווטרינריה

מחאתם נובעת סביב העובדה כי השנה האחרונה ללימודי הווטרינריה מוגדרת כשנה קלינית, הלומדים בשנה זו מוגדרים סטודנטים ובהתאם משלמים שכר לימוד מלא וחובות הסטודנט חלות עליהם במלואן. על אף ההגדרה, תנאי ה"סטודנטים" אינם דומים במאום לתנאי הסטודנטים בכל מסלול אחר בישראל וזכויותיהם כסטודנטים ואזרחים נפגעות בצורה אנושה:

הסטודנט בשנה הקלינית מחויב לבצע תורנויות וכוננויות בבית החולים הווטרינרי בבית דגן בסופי שבוע, חגים ולילות, אל תטעו: גם ביום כיפור, גם בליל הסדר ובכל חג ומועד אחר! בכל סוף שבוע כחצי מהסטודנטים מחויבים לבצע תורנויות וכוננויות בבית החולים, ובנוסף, מספר פעמים בשנה מחויבים הסטודנטים לבצע רצף של 6 תורנויות לילה רצופות, כל תורנות 13 שעות!

יותר מכך, הסטודנט "זכאי" במשך 12 חודשים לשבועיים חופש בלבד! ובמידה והסטודנט חלה, היה במילואים, או הפסיד ימי לימוד מכל סיבה הגיונית אחרת, הוא מחויב להשלים את הפער על חשבון השבועיים חופש היחידים שיש לו.

הפגיעה הקשה בזכויות הסטודנטים כמו גם הנטל הכלכלי הכבד הנגזר מהתנאים הנוכחיים אינם מאפשרים קיום אורח חיים נורמלי ואף מדירים מהמקצוע סטודנטים מעוטי יכולת.

לפניי כשבועיים, אמרה סוף סוף הנהלת האוניברסיטה הבכירה שהסיבה בגינה סטודנטים "לומדים" בבית החולים הווטרינרי בסופי השבוע, בלילות ובחגים, אינה נובעת רק מהצורך האקדמאי (כמו שנאמר באופן עקבי לאורך 25 שנה), אלא גם בגלל צורכי המערכת. הלכה למעשה: הסטודנטים בשנה הקלינית הכרחיים על מנת לקיים את בית החולים בסופי השבוע, בלילות ובחגים, וכל זאת כסטודנטים.

מהסיבות הללו יוצאים הסטודנטים למחאה גדולה ששיאה יהיה בשלושה ימים מרוכזים כאשר ביום שלישי, בשעה 14:00, יצאו להפגנה גדולה מול קמפוס הר הצופים וביום רביעי יפגינו פעמיים - פעם אחת בשעה 12:00 ופעם שנייה בשעה 14:00 מול אוהל הסאנט.