הסכם קיבוצי ראשון בחברת פיליפ מוריס בע"מ: עובדי יבואנית הסיגריות הגדולה בישראל ייהנו מתוספות שכר שיגיעו עד ל-12% וימקמו אותם ברמת ההשתכרות מהגבוהות בתחום, מענק חד פעמי, הסטת בונוסים לתוך השכר כרכיב קבוע, תוספת ימי חופש ועוד *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "יצרנו מציאות טובה יותר למאות העובדים המועסקים בפיליפ מוריס בע"מ" *** יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה: "ברכותי על ההישגים אליהם הגענו לאחר תקופת דיונים ממושכת" *** יו"ר ועד העובדים זאב פרץ: "היו מי שלא האמינו וחששו, אך הנה - החזון מתגשם. בזכות ההסתדרות הגענו להישגים משמעותיים"

כלים
 לפני זמן קצר נחתם בבית ההסתדרות הסכם קיבוצי ראשון בחברת פיליפ מוריס בע"מ. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
לפני זמן קצר נחתם בבית ההסתדרות הסכם קיבוצי ראשון בחברת פיליפ מוריס בע"מ. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

ההסתדרות, הנהלת יבואנית הסיגריות פיליפ מוריס בע"מ וועד עובדי החברה חתמו על הסכם קיבוצי ראשון. תוקף ההסכם הוא עד למחצית 2021 והוא יחול על כ-215 עובדים אשר התאגדו בהסתדרות במהלך 2013.

ההסכם נחתם לפני דקות אחדות בלשכת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, במעמד יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, מנכ"ל פיליפ מוריס בע"מ דניאל אלפן, מזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזרבלו, יו"ר ועד עובדי פיליפ מוריס בע"מ זאבפרץ ומנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן.

המו"מ על ההסכם נוהל מטעם ההסתדרות ע"י שי בירן ואליעזר בלו, בליווי עו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

פיליפ מוריס בע"מ בישראל היא יבואנית ומפיצת הסיגריות הגדולה בארץ, והיא חלק מקבוצת פיליפ מוריס בע"מ העולמית. לחברה ארבעה מרכזים לוגיסטיים: בחיפה, בני ברק, יבנה ובאר שבע. מטה החברה ממוקם בת"א.

בראש ההסכם נקבע כי העובדים יקבלו תוספת שכר משמעותית בגובה ממוצע של 7.3% כבר בשנה הראשונה להסכם. לעובדים ברמות השכר הנמוכות העלייה תגיע אף ל-12%, ובכל מקרה עליית השכר בחברה לא תפחת מ-5%. עליות שכר אלה מבטיחות כי עובדי פיליפ מוריס בע"מ ישתכרו יותר מ-75% מעובדים אחרים בתפקידים מקבילים במשק הישראלי. לצד זאת הוסכם כי העובדים יקבלו מענק חתימה חד פעמי בגובה 1,500 שקל ברוטו.

סעיף נוסף ומשמעותי בהסכם מעגן את מתן הבונוסים לעובדים, וקובע הסטה של חלק מהם לשכר, כך שגם כספי הבונוס יחושבו לטובת ההפרשות הסוציאליות של העובדים.

בנוסף לכך, העובדים יהיו זכאים ל-43 שקל ליום לטובת ארוחות. באופן ייחודי, החזרי הנסיעות לעובדים לא יוגבלו בתקרה, ועובדים אשר עובדים על פי יעדים יקבלו תמריץ עד לסכום של 700 שקל מדי חודש.

הסכמות נוספות בין הצדדים קובעות כי תהליכי האיוש בחברה יהיו שקופים ושוויוניים, ועובדים בעלי ותק הגבוה מחמש שנים יקבלו תוספת של יום חופשה למכסת הימים הקיימים.

לצד זאת, נקבע כי לכלל העובדים ישודרג הטלפון הסלולרי לדגם עדכני, תוך התחייבות לשדרוג נוסף במהלך תקופת ההסכם. גובה השי לחג שיקבלו העובדים יוגדל מעתה ב-150 שקל ויעמוד על 1,050 שקל ברוטו לשנה לכל עובד.

הנהלת פיליפ מוריס בע"מ תקצה תקציב רווחה בסך 2,100 שקל לכל עובד לשנה, וזאת לצד 22 אלף שקל לפעילות רווחה של הוועד ועוד 10,000 שקל לפעילות ליום האישה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר עם חתימת ההסכם:"ברכותיי לוועד על כך שהביא להישגים למען כל עובדי החברה ולכל מי שסייע בתהליך המורכב של המו"מ על מנת לגשר על הפערים בין הצדדים. יחד יצרנו מציאות טובה יותר למאות העובדים המועסקים בפיליפ מוריס בע"מ. תודות גם להנהלת החברה על האופן ההגון שבו ניהלה את המו"מ, מתוך שקילת טובתו של ההון האנושי בחברה".

יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה, הרצל יאקה: "אני שמח שהעבודה על ההסכם הגיעה לכדי סיום מוצלח לאחר תקופת דיונים ממושכת. בהסכם השכלנו להסדיר ולשפר את תנאי העבודה והרווחה של כלל העובדים בפיליפ מוריס בע"מ, ועל כך ברכתי נתונה להם".

יו"ר ועד עובדי פיליפ מוריס בע"מ, זאב פרץ: "אני מודה לחברי הוועד שלאורך כל הדרך הארוכה שמרו על התנהלות תקינה ומקצועית וגילו אורך רוח. היו הרבה שלא האמינו וחששו, אך הנה - החזון מתגשם. היה זה מו"מ ארוך וממושך, אך בזכות ההסתדרות הגענו לכדי הישגים משמעותיים לטובת כל הצדדים".