בית המשפט נעתר לבקשת עיריית חיפה והורה על הפסקת העבודות להקמת גדר תש"ן. ראש העיר יונה יהב בירך על החלטת בית המשפט לעצור את העבודות להקמת הגדר ואמר: "התנגדנו לגדר ומי שכפתה עלינו את מתן היתר הבניה הייתה ועדת הערר. לצערי, חוות הדעת המקצועית והקשה שהציגה העירייה לוועדה התאמתה לחלוטין. נמשיך להתנגד לבניית החומה ולגזלת רצועת חוף ארוכה ויפה מהציבור. תש"ן חויבה בהיתר להישמע להנחיות המשרד להגנת הסביבה ואנו נעקוב אחר הביצוע. לא נותרה לנו ברירה, ועל כן פנינו אל בית המשפט שקיבל את עמדת העירייה והורה על עצירת העוול וההרס."

כלים

בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה הוציא היום [יום ה' 9.6.2016] צו המורה לחברת תש"ן על הפסקת העבודות אותן היא מבצעת להקמת גדר בשפת הים. הצו נכנס לתוקפו בשעה 13:00 וזאת עד לקבלת החלטה סופית בבקשה שתינתן ביום ב' 13.6.2016.

בבקשת העירייה להפסקת העבודות הוגשה לבית המשפט בעקבות ביקורת שנערכה במקום ובה נמצא כי העבודות לבניית הגדר נמשכות בניגוד לתנאי ההיתר ולעמדת המשרד להגנת הסביבה אשר דרש כי החברה תבצע הזנת חול מאסיבית בטרם ימשכו העבודות.

נציגת התביעה העירונית עו"ד כרמית כורה, ציינה כי העבודות התבצעו ע"י החברה על אף אזהרה מוקדמת שניתנה לחברה כי עליה להקפיא את הבנייה עד למילוי תנאי המשרד להגנת הסביבה.

כזכור, היתר הבנייה לגדר ניתן על פי החלטת ועדת הערר בניגוד מוחלט לעמדתה של עיריית חיפה וחרף אזהרותיו של מהנדס העיר אריאל וטרמן שהתריע בפני ועדת הערר כי בניית הגדר עלולה לגרום להיצרות החוף ולסחיפת חול לאורך החוף.

בדיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט אמר מהנדס העיר אריאל וטרמן: "לרצועת החוף ערך ציבורי עליון. אנו משקיעים מאמצים אדירים בשמירה על חופי חיפה ועל כן נחרדנו כשראינו את התוצאה בשטח. יש לעצור את העבודות באופן מידי ולבחון בקפידה כיצד ממשיכים מכאן."