ח"כ חיים ילין (יש עתיד) תקף במליאת הכנסת בחריפות את יו"ר הקואליציה על ניסיון לשוחד פוליטי: "אני לא מוכן לשתוק על שום שחיתות וסחיטה פוליטית, אנחנו משרתים עם, לא משרתים כיסאות. בכירי הקואליציה נותנים דוגמה ליתר אזרחי המדינה ששוחד זה דבר תקין ומותר"

ח"כ חיים ילין (יש עתיד)
ח"כ חיים ילין (יש עתיד)

ח"כ חיים ילין, התייחס היום (ד' 8.6) במהלך הצגת הצעת חוק שיקים ללא כיסוי (תיקון – ביטול שיקים בשל טעות של הבנק, התשע"ו 2016), להצעת יו"ר הקואליציה לתמוך בחוק בתנאי שח"כ ילין ידאג לשלושה קיזוזים לחברי קואליציה שנמצאים בחו"ל:

"היום בבוקר, בכירי הקואליציה פנו אלי כדי שאני אסכים ששלושה חברי כנסת מיש עתיד יתקזזו ואז החוק החברתי שאני מציג כעת יעבור בטרומית. שימו לב לשחיתות הפוליטית, מצד אחד החוק הזה יכול לעבור אם חיים ילין יביא שלושה חברי כנסת מיש עתיד שיתקפלו , מצד שני הוא לא טוב כי חיים ילין מהאופוזיציה ולא הסכים להתקזז.

תקשיבו טוב, כולכם, אנחנו משרתים עם, לא משרתים כיסאות. אתם לא מתביישים ? אני לא מצליח להבין את זה, אני מסתכל על חברי כנסת ישרים והוגנים וזה מה שעושים בכירי הקואליציה ואתם מרימים יד כמו תוכי. את כל הפוליטיקה הזאת צריכים לשנות, אני אומר לכם, אני לא מוכן לשום שחיתות וסחיטה פוליטית בכנסת עצמה, אחרי זה כולם מדברים על הסחיטה שיש מחוץ לכותלי הכנסת. אם אנחנו נותנים את הדוגמא הזאת אז איך נראית המדינה שלנו"