ירושלים של צבעים: מה קורה כשנערות יהודיות, ערביות ואמני גרפיטי אמריקאים נפגשים? בשבוע הבא, יצוין יום ירושלים ודווקא בעיר שחוותה השנה רגעים קשים של פילוג ושנאה בחרו לציין את היום המיוחד בפרויקט יוצא דופן שהצליח לאחד פיסית, רעיונות ותרבותית בין שתי קבוצות בעיר- נערות יהודיות וערביות- "מנהיגות לדו קיום".

צילום: פורום המורות והמורים הירושלמי
צילום: פורום המורות והמורים הירושלמי

מדובר ביוזמה של מורות ומורה ירושלמיים, ערביות ויהודיות: רני חזון- וייס, טל פלבסקי, אודי גור ואולפת מארון הנפגשות לאורך כל השנה עם קבוצה של נערות ערביות ויהודיות מרחבי העיר במטרה לקדם חיים משותפים ודו קיום, שהחליטו לציין את סדרת המפגשים בין הבנות באירוע שיא יוצא דופן ומיוחד שהתרחש השבוע: ציור בגרפיטי על קירות בית ספר במזרח העיר.

כמובן שבדרך כלל בתי ספר מקדמים שמירה על ניקיון המבנה, אולם למען היוזמה, החליטו בבית הספר promise school שבבית חנינא שעולה לכותרות לרוב בנושאי ביטחון , לתרום את קירות בית הספר למען הפרויקט המיוחד מטעם "זאת ירושלים".

השגרירות האמריקאית שהייתה שותפה לתוכנית לאורך כל הדרך היא שחיברה את הקבוצה לאומני גרפיטי מקצועיים. שני אומני הגרפיטי האמריקאים מקס וג'ואל הנחו את הנערות לאורך כל היום ברזי אומנות הגרפיטי . התוצאה: קירות בית הספר כוסו בגרפיטי מושקע מעשה ידי הנערות הערביות והיהודיות עם מסרים שהן בחרו יחד הקשורים בחיים משותפים ודו קיום.

רני חזון וייס, מורה ומחנכת, מזכ"לית סיעת ירושלמים וחברה בפורום המורות והמורים הירושלמים: ירושלים מורכבת ממגוון מגזרים, עדות וצרכים. ההבנה כי אף מגזר אינו הולך להיעלם וכי שינוי יכול להגיע ממנהיגות נשית צעירה, היא שהביאה אותנו להקמת קבוצת הנערות. המפגש בין הנערות מהמגזרים השונים והיצירה המשותפת מאפשרים את הנמכת החומות, הכרות ומציאת טוב משותף. כך נוצרת הכרות, כך נוצרת מנהיגות נשית יצירתית וחזקה".

המפגש הינו חלק מפרויקט רחב של יוזמת "זאת ירושלים" המובלת על ידי ארגון "רשות הרבים" – פורום ארגוני התחדשות היהודית בירושלים, וכוללת מגוון רחב של פעילויות בשבוע של יום ירושלים. בין היתר תפילה המונית לשלום ירושלים של שלושת הדתות במתחם התחנה, תערוכה של מורים ערבים ויהודים לזכרה של שירה בנקי וצעדת משפחות המונית בהובלת התנועה הירושלמית.

לורה גילינסקי יו"ר רשות הרבים: " אם יש משהו שלא חסר בירושלים זה מגוון - אמונות, בעיות, תפילות, סכסוכים, אוכלוסיות וסגנונות חיים. דרך שורה של תערוכות, סיורים, תהלוכות, תפילות משותפות ואירועים קהילתיים כגון זו, "זאת ירושלים!" מציגה את היופי והעושר הטמונים בשוני ובמגוון. כמו בכל שנה ובמשך כל השנה נחגוג את האושר והפוטנציאל הטמונים ביצירת גשרים, חיבורים, הידברות, אמון והקשבה בין הקבוצות השונות ששותפות לירושלים."