שרון עזרא שייסדה מותג משקפים איטלקי חדש Quattrocento זכתה בתחרות של נשים יזמות בתחום ההייטק לאחר שנבחרה מבין 52 מיזמים שהוקמו ומנוהלים על ידי נשים. שרון, בוגרת בהצטיינות של מכללת שנקר, פיתחה את המותג, מעצבת את הדגמים של משקפי השמש ומשקפי הראיה ומוכרת אותם במחיר קבוע ונמוך יחסית של 105 אירו. המשקפיים נמכרות באינטרנט, בחנויות בערים הגדולות באיטליה והוצגו בתערוכות ותצוגות

תחרות נשים יזמות
תחרות נשים יזמות

בתחרות, שנערכה במשרדי MERKSPACE בתל אביב, שפטו נשים בלבד והשתתפו בה נציגי קרנות הון סיכון, משקיעים וחברות ההייטק הגדולות.

בין המתמודדות הנוספות בתחרות מייסדות של מיזמים לסחר חליפין בין נשים בלבד, עיצוב עצמי און ליין של תכשיטים שמאפשר לכל אדם לעצב לעצמו תכשיט מיוחד ושונה על פי טעמו, משחקים לילדים ללא חלוקה מגדרית של תפקידי גברים ונשים שמונעים יצירת קיבעונות מגבילים בגיל צעיר, שימוש בחוכמת המונים לפיתוח עסקים ועוד.

התחרות היא יוזמה של ספיר שפיגל, מייסדת ומנהלת מרקספייס, במטרה לעודד נשים, שמהוות כיום על פי הערכה רק 20% מהעוסקים בתחום ההייטק.

לדבריה, "יצירת איזון בין המינים בתחום ההייטק הוא אינטרס של כולם ויוצר חברה יעילה, פוריה יותר עם מגוון רחב של רעיונות ונקודות מבט שונות. לנשים יש תרומה עצומה הן בעולם העסקים והן במיזמים מיוחדים שפונים בעיקר לקהל של נשים והורים מתוך הבנה של צרכיהם, כפי שבא לידי ביטוי אצל המתמודדים בתחרות."

הזוכה קיבלה משרד מאובזר ומעוצב במתחם מקרספייס וסיוע בליווי וקידום המיזם.