לאחר מאבק ארוך החלו היום (שלישי) השימועים להתנגדויות שהגישו הציבור וגופים שונים נגד תכנית הבנייה במצפה נפתוח שליד ירושלים. ההתנגדות לתכנית רחבה ביותר – מלבד קק"ל והארגונים הירוקים, הצטרפו להתנגדויות גם עיריית ירושלים וכ-12 אלף מתנגדים מהציבור

כלים
 מצפה נפתוח אחרי השריפה. צילום: קק"ל
מצפה נפתוח אחרי השריפה. צילום: קק"ל

השימועים ייערכו בפני עו"ד גדעון ויתקון, חוקר מטעם ועדת התכניות המועדפות לדיור (ותמ"ל) ויימשכו כשבועיים. היום יופיעו בפני ויתקון חברי כנסת המתנגדים לתכנית ונציגי עיריית ירושלים.

"תכנית הבנייה במצפה נפתוח, אתר שמכיל ערכי טבע נדירים ושפגיעה בו עלולה למוטט את כל מערך היערות מסביב, היא עוול משווע", אמר יו"ר קק"ל, דני עטר. "קרן קיימת לישראל, יחד עם כל השותפים למאבק, לא תוותר. לא נסכים למכור את השטחים הפתוחים שלנו בשביל דיור לעשירים".

אזור מצפה נפתוח נפגע קשה מאוד בשבוע שעבר, בשריפה שפרצה ביער רמות. האש החזקה כילתה שטחים רבים ופגעה גם בבעלי החיים במקום, בהם צבאים, צבים, עופות וזוחלים. בקק"ל הסבירו כי מאמצי שיקום השטח יהיו ממושכים וקשים ובנייה במקום תפגע בהם בצורה אנושה.

"מצפה נפתוח הוא אחד המקומות היפים בישראל", הוסיף עטר. "אנחנו קוראים לכל הציבור להגיע למקום, בשבתות ובימי חול, וליהנות מהעוצמות והיופי של הטבע, דקה וחצי מהעיר. השטח הזה הוא של כולנו ולא רק של כרישי הנדל"ן".