ארגון הבריאות העולמי מאשים את ישראל בלחימה בשטח בתי חולים בפגיעה באוכלוסייה אזרחית ובכיבוש הגולן. מדינת ישראל הייתה המדינה היחידה בעולם אותה החליט הארגון לגנות בכינוס השנתי שלו אמש. לפיד פנה הבוקר למנכ"לית הארגון:"חיזרו לעסוק במשברי בריאות אמתיים במקום לקבל החלטות אבסורדיות שאינן מבוססות על עובדות אלא רק על שנאה למדינה היהודית". לפיד במכתבו: "מדובר בקמפיין מתוזמר נגד המדינה היהודית היחידה בעולם. זהו ביטוי מודרני של האנטישמיות"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד: "ביטוי מודרני של האנטישמיות"
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד: "ביטוי מודרני של האנטישמיות"

בכינוס השנתי של ארגון הבריאות העולמי שנערך אמש (25.5.16) בז'נבה, קיבל הארגון שורת החלטות נגד ישראל וגינה אותה על לחימה בשטח בתי חולים, פגיעה באוכלוסייה אזרחית ועל "כיבוש הגולן".

הכינוס, שמטרתו הרשמית היא עיסוק בשורת נושאי בריאות וטיפול במשברי בריאות עולמים, החליט להצטרף למסע הדה לגיטימציה שמתרחש בחודשים האחרונים בקרב ארגונים בינלאומים המשתייכים לאו"ם, ולשלב בדיונים שלו שורת החלטות וגינויים נגד מדינת ישראל ומלחמתה נגד הטרור. חשוב להדגיש כי מדינת ישראל הייתה המדינה היחידה בעולם אותה החליט הארגון לגנות במסגרת הכינוס השנתי שלו. בריטניה, צרפת, גרמניה ומדינות אירופאיות נוספות הצביעו בעד ההחלטות והגינוי, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה התנגדו.

בעקבות כך, שיגר הבוקר חבר ועדת חוץ ובטחון, יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, מכתב בהול למנכ"לית הארגון, ד"ר מרגרט צ'אן, והפציר בה לבטלאת ההחלטות האלו ולחזור לעסוק במשברי בריאות אמיתיים: "אני מפציר בכם לבטל את ההחלטה בהקדם ולהתמקד במאבק במשברי בריאות ברחבי העולם"

לפיד במכתבו: "ארגון הבריאות העולמי מצטרף למועצת זכויות האדם של האו"ם ואונסק"ו שהפכו לארגונים שמנוצלים על ידי גורמים המבקשים לפגוע ולבודד את מדינת ישראל באמצעות מסע דה לגיטימציה. הקמפיין המתוזמר הזה נגד המדינה היהודית היחידה בעולם הוא לא פחות מביטוי מודרני של האנטישמיות"

לפיד פירט במכתבו את המקרים בגינם החליט ארגון הבריאות העולמי לגנות את ישראל והסביר מדוע ההחלטות שהתקבלו נובעות ממניעים אינטישמים ואינן מבוססת על העובדות.

לפיד תקף את הארגון על ההחלטה לגנות את ישראל על פעילות בשטח בית חולים בחברון במקום לגנות את ארגוני הטרור המשתמשים במרכזים רפואיים כבסיסי טרור: " "ברור מאליו כי ישראל מעדיפה שלא לפעול בתוך או מסביב לבתי חולים, אבל במקרה שבו מחבלים פלסטינים משתמשים במרכזים רפואיים על מנת לתכנן התקפות נגד אזרחים ישראלים אז אין לנו ברירה אלא לנהוג כך כדי להגן על אזרחינו. האשמה במקרה הזה צריכה להיות מופנת כלפי אלו המנצלים מתקנים רפואיים והופכים אותם למתקנים צבאיים. אלו הם החמאס והג'יהאד האיסלמי אשר צריכים להיות במוקד הגיוני שלכם".

והדגיש כי במהלך מבצע 'צוק איתן' השתמש חמאס בבתי חולים ומרכזים רפואים כמקומות מסתור לטילים וכשטח לחימה בזמן שישראל סייע לטיפול בפצועים: " במהלך המבצע האחרון נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, ישראל מצאה את עצמה פעם נוספת מתמודדת עם אויב שאין לו גבולות ומעצורים בניסיונות להרוג ולפצוע ישראלים רבים ככל האפשר. המחבלים הפלסטינים חשפו היעדר מוחלט שלכללי המוסרכאשר השתמשובבתי חולים כמטה טרור ובמרכזים רפואיים כבסיסיםלטילים ורקטות. ישראל, בינתיים, הקימה בית חולים שדה בגבול רצועת עזה על מנת לטפל באזרחים פלסטינים פצועים".

לפיד תקף את ההחלטה של הארגון להגדיר את ישראל "כובשת ברמת הגולן" בזמן שבסוריה נרצחים מאות אלפי אזרחים ואמר: "ההחלטה האבסורדית ביותר שלהארגון בראשו את עומדת, היא הביקורת שהופנתה כלפי ישראל על "כיבוש רמת הגולן." הביקורת מוכיחה עד כמה ההחלטה שלכם אינה מבוססת על עובדות אלא רק על שנאה ליהודים ולמדינה היהודית. מעבר לגבול, בסוריה, מאות אלפים נרצחו ועוד מיליונים נאלצו לברוח מבתיהם. פצצות נופלות מהשמים על בתי חולים ורופאים מסומנים כמטרות באופן שגרתי כחלק מההתקפות על אוכלוסיות אזרחיות. בעוד הקטל בסוריה נמשך ללא הפוגה ומחבלים מבצעים מעשי זוועה שלא יתוארו ברחבי האזור, בעיקר בעיראק, ישראל מטפלת בשקט בפצועים מסוריה. הם מובאים אל הגבול, נאספים על ידי צבא ההגנה לישראל ונלקחיםלבתי חולים בישראל שם הם מקבלים טיפול רפואי מהמדרגה הראשונה. פעולות הומניטריות אלו נעשות, רק בגלל שזה הדבר הנכון לעשות".