ד' מהדרום הגישה תביעת גירושין לאחר שאפליקציה להקלטת שיחות בטלפון של בעלה הוכיחה כי הבעל בוגד ורוצה להתגרש בעצמו

יש הטוענים כי האפליקציות והטלפונים החכמים השתלטו על חיינו. לאחרונה ד', אישה מהדרום, גילתה שלעיתים דווקא האפליקציות יכולות לתרום לאיכות החיים. ד' בת ארבעים, נשואה ואם לשלושה ילדים, כבר זמן רב מרגישה כי בעלה לא נאמן ואף לא אמין. הבעל, עצמאי בעל מטעים לגידול פירות וירקות, מצייר מול האישה תמונה שהוא עובד קשה בעבודה פיזית במשך שעות מרובות.

מסיבה לא ידועה, הבעל התקין בטלפון הנייד שלו אפליקציה שמקליטה שיחות. פעם אחת, כאשר הבעל שכח את הטלפון בבית, החליטה ד' לשוטט בטלפון וגילתה את ההקלטות. היא האזינה לשיחות שהוא קיים עם חברים וגילתה שהוא בוגד בה עם לא מעט נשים ואף כי יש לו מאהבת ושהוא רוצה לסיים את קשר הנישואין. בנוסף גילתה האישה מההקלטות כי הבעל מתוודה מול חבריו שבמשך רוב שעות היום הוא מסתובב בחוסר מעש ואף מרבה לשתות אלכוהול בזמן שהוא מחוץ לבית.

ד' הבינה כי יש בידיה ראיות חזקות שישמשו כנגד הבעל והחליטה לתמלל את השיחות. לאחר מכן, החליטה האישה לפנות לעורך דין מומחה בענייני משפחה על מנת לפתוח בהליכי גירושין. לכן פנתה האישה אל משרדו של עו"ד גיל שחף, "שחף ושות'".

כבר למחרת הוגשו כנגד הבעל תביעות בבימ"ש לענייני משפחה, בד בבד הוגשה תביעת גירושין בבית הדין הרבני תוך ציון מלל השיחות שקיים הבעל. מהשיחות עולות שתי עילות מרכזיות לגירושין כאשר הראשונה היא "הבעל רועה זונות" – מהשיחות שקיים עולה כי לבעל מאהבת, הבעל מפרסם עצמו בפייסבוק כפנוי, ומבלה עם נערות ליווי. עילה נוספת היא "העדר סיכוי לשלום בית"- הבעל השמיע באוזניי חברו שהוא כבר לא מעוניין לחיות עם אשתו, שאם היה לו את האומץ היה קם ועוזב, וכי אינו מאמין במוסד הנישואין.

מעו"ד גיל שחף נמסר בתגובה: בעידן הטכנולוגי יש לנו הפתעות רבות. כך, בעקבות אפליקציה שהותקנה על ידי הבעל עצמו, נבנה תיק גירושין שהיה חסר כל סיכוי בלעדי אותן ראיות. שמענו את ההקלטות ונחרדנו כי בעל מדבר על אישתו, אם ילדיו. אנו מאמינים כי בית המשפט יקבל את ההחלטה הנכונה ויפסוק לטובת ד' שלא עשתה דבר רע ומעולם לא ניסתה לחבל בקשר בין השניים".

הבעל הכחיש את הדברים, אולם משהתגלה לו כי אכן ישנן קלטות שכאלה הוא מאיים בהגשת תביעה לפי חוק הגנת הפרטיות שכן הוא טוען שלא הוא התקין את האפליקציה, אלא האישה.