"אני מתפלאת על כך שהצבא החזק במזה"ת שם לו למטרה לשבור שתי צעירות נהדרות שמסרבות להיות חלק ממערכת כיבוש שדנה את שני העמים לחיים של סבל ודיכוי" כך אמרה ח"כ עאידה תומא-סלימאן בסיום ביקור שתי הסרבניות, תאיר קמינר ועמרי ברנס, בכלא 6 היום לפני שעה קלה

קמינר, שהחלה בשבוע שעבר לרצות את תקופת מאסרה החמישית נימקה את החלטתה לא לשרת בצה"ל בחוויה שעברה בשנת השירות שעשתה בצופים בשדרות עם ילדים שחוו פוסט טראומה ממבצע "צוק איתן", שם ראתה את השפעת הלחימה על הילדים.

קמינר המתעקשת לקבל פטור מהשירות הצבאי מטעמי מצפון, ריצתה כ-130 ימים בכלא צבאי ובכך הפכה לאשה שישבה את התקופה הארוכה ביותר בכלא צבאי. עומרי ברנס מראש העין החלה לרצות לפני כשבועיים את תקופת מאסרה השנייה לאחר שנשפטה לתקופת מאסר של 30 יום בכלא צבאי.

ח"כ תומא סלימאן הוסיפה כי " בפגישתי עם תאיר ועמרי שמחתי לגלות זוג צעירות חזקות ואמיצות. השיחה עמן הייתה מרתקת ולאחר ששמעתי על הדרך הארוכה שעברה כל אחת מהן בנפרד עד שקיבלה את ההחלטה לסרב, הרגשתי שהן נחושות בדעתן לעמוד מאחורי ההחלטה שקיבלו ונכונות לשלם את המחיר".

ח"כ תומא הדגישה שהיא ביקשה לפגוש את שתיהן כדי לחזק את ידיהן ולהודות להן על אומץ לבן. "הסרבנים והסרבניות הם המצפון של החברה הישראלית שמסרבת להפנים את העוול שהכיבוש גורם לבניה ובנותיה. אני מחזקת את ידי הסרבניות, ולכל מי מתכנן ומתכננת ללכת בדרכן אני אומרת - אנחנו אתכם, ביחד עם כל הכוחות הדמוקרטים הערבים והיהודים שנאבקים למען חיים ולא מוות, למען דמוקרטיה אמתית ולמען השלום"