יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, באירוע שבתרבות בחולון על התפטרותו של יעלון: "מצדיע לבוגי - הוא צריך להיות חלק מהנהגת המדינה. מה בגין היה אומר על הליכוד של היום - ליכוד שביום אחד בוגי מתפטר וביום השני יהודה גליק נכנס במקומו לכנסת. לפיד התייחס גם לאירועי השבוע הפוליטי ואמר: "השבוע האחרון הדגיש את העובדה שישראל צריכה לבחור בין ישראל גדולה לפוליטיקה קטנה- ההנהגה כרגע עוסקת בחלוקת ג'ובים ולא בערכים ואת זה חייבים לשנות."

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, באירוע שבתרבות בחולון
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, באירוע שבתרבות בחולון

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף היום (21.5.16)באירוע שבתרבות בחולון בהנחיית אשת התקשורת נחמה דואק והתייחס לשבוע הפוליטי האחרון ולהתפטרות של שר הביטחון.

במהלך האירוע התייחס לפיד להתפטרותו של שר הביטחון יעלון ואמר: "אני מצדיע לבוגי ואני חושב שכל אזרחי ישראלי צריך להודות לו על מה שעשה והוא צריך להיות חלק מהנהגת המדינה גם בעתיד. בוגי היה שר בטחון טוב וטוב היה למדינת ישראל שבוגי היה שר הבטחון שלה. לפיד הוסיף: " אנחנו צריכים לעמוד מול השוליים הקיצוניים. אחנו צריכים מדינה שבה המרכז השפוי הוא הקול שמכתיב. אני מסתכל היום על הליכוד ושואל את עצמי מה בגין היה אומר כשהיה מסתכל על המפלגה שהוא הקים. מפלגה שביום אחד בוגי יעלון מתפטר מהכנסת ויום למחרת יהודה גליק נכנס במקומו לכנסת"

במהלך האירוע נשאל לפיד על הארועים הפוליטיים של השבוע האחרון ואמר:"כאשר ההנהגה הישראלית משדרת לציבור הישראלי שהערכים הם לא דבר חשוב אז כן, יש בזה סכנה. אם אתה מסתכל על השבוע האחרון אתה רואה שההנהגה בעצם אומרת לאזרחים שהשמצות והכפשות הם החיים וככה זה הפוליטיקה. וזה פשוט לא נכון. אנשים מעריכים יושר הוא עוצמה, ערכים זה כוח, חברות זה חוסן. אזרחי המדינה צריכים לבחור בין ישראל גדולה לפוליטיקה קטנה.

והוסיף: "ההנהגה היום לא עוסקת בערכים אלא רק בסידורי ג'ובים. למדינת ישראל יש פוטנציאל, יש לנו צבא מופלא, צה"ל הוא באמת הצבא הכי מוסרי בעולם, יש לנו כוחות כלכליים וחברתיים ואנשים מדהימים וכל זה לא מצליח לתרגם את עצמו למה שמגיע לנו. מגיע לנו חיים טובים במדינה הזאת וזה כ יש לנו מערכת פוליטית מקולקלת שעוסקת רק בעצמה כל היום. אנחנו ב'יש עתיד', קבוצה של אנשים שבאו לתקן ובשביל זה באנו לפוליטיקה. הפוליטיקה עסוקה רק בעצמה במקורבים שלה, בכספים שלה, והכול הפך להיות משחק מכוער. זה לא חייב להיות ככה."