ביום ראשון: פרקליטות המדינה תדרוש מבית המשפט לכפות על ארגון "שוברים שתיקה" לחשוף זהות עדים. שוברים שתיקה: ״נילחם ונגן על זכותם של החיילים והלוחמים לשבור שתיקה. זהו צעד חסר תקדים ומסוכן שמטרתו להשתיק אותנו״

ביום ראשון (22.5) בשעה 14:00, בבית משפט השלום בפתח תקווה, יתקיים דיון בדרישת פרקליטות המדינה לחשוף את זהותם של חיילים שהשתתפו במבצע צוק איתן והעידו בפני שוברים שתיקה. לטענת "שוברים שתיקה", מהלך זה של פרקליטות המדינה הינו צעד חסר תקדים שצריך להדאיג כל מי שהדמוקרטיה וחופש הביטוי יקרים ללבו - זהו מהלך שמבקש להשתיק את ״שוברים שתיקה״ ולחסל במודע את פרויקט איסוף עדויות החיילים של הארגון.

מנכ״לית שוברים שתיקה, יולי נובק: ״יש לנו אמון בבית המשפט ואנו מקווים שהמהלך הלא דמוקרטי והלא מידתי הזה של הפרליקטות יבלם לאלתר. ״מאחר ומדובר בחקירות של חיילים זוטרים בלבד, על עבירות מהלא חמורות שפרסמנו בעדויות או שהתרחשו ב׳צוק איתן׳ ושככל הידוע לנו לא נוגעות להרג או פגיעה בגוף - חוסר המידתיות בנוגע למחיר השתקת חיילים בעתיד ופגיעה בארגון ובדמוקרטיה - משווע לשמיים.

״המהלך המטריד הזה של הפרקליטות מגיע לאחר חודשים ארוכים שהימין הפוליטי ביחד עם ארגוני מתנחלים קיצוניים מנסים לחסל את שוברים שתיקה ולהשתיק אותנו. כינו אותנו בוגדים, מרגלים, הכניסו ׳שתולים׳ לארגון, שיקרו, הסיתו, ניסו להוציא אותנו מחוץ לחוק ועוד ועוד. הניסיונות האלה כולן נכשלו כשלון מהדהד.

״לפיכך, מדאיג, מצער ומאכזב שדווקא פרקליטות המדינה, שתפקידה להיות שומרת הסף של הדמוקטיה וחופש הביטוי, מתעלמת מההשלכות המסוכנות שיש להליך המשפטי שיזמה, שאם יצליח יהפוך אותה לזרוע החיסול הפוליטית של ממשלת הימין״.