ביום שני (23.5) תתקיים בחינת הבגרות במתמטיקה. הבחינה תתקיים בכ- 800 תיכונים הפזורים ברחבי הארץ כ- 150,000 תלמידים נבחנים (3, 4 ו- 5 יח"ל). משרד החינוך הגדיר את חיזוק לימודי המתמטיקה כיעד אסטרטגי לאומי

שר החינוך נפתלי בנט
שר החינוך נפתלי בנט

שר החינוך נפתלי בנט איחל בהצלחה לכל הנבחנים ואמר: "אנו נמצאים בעיצומה של המהפכה לחיזוק לימודי המתמטיקה בישראל, אני מעריך כל אחת ואחד מכם על ההשקעה והרצון להצליח. התפקיד שלכם הוא להשקיע והתפקיד שלנו הוא לתת לכם את הכלים להצלחה. בשנה הבאה נפתח מגמות חדשות של 5 יח"ל בפריפריה, נמשיך להגדיל מספר המורים למתמטיקה ונשקיע את מירב המאמצים כדי לאפשר לכולכם הזדמנות שווה. תקופת הבגרויות היא תקופה מרתקת ומאתגרת. תלמדו טוב, תהיו רגועים ותזכרו שהחיים מורכבים מהרבה מבחני בגרות - זה אחד מהם. והכי חשוב, אני מאחל לכם שתדעו ליהנות מהבגרויות. היום אני מתגעגע לתקופה הזו".

יעדי התכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה:

בתוך 4 שנים מספר הלומדים 5 יח"ל יוכפל ל- 18,000 תלמידים

הכפלת מספר המורים המלמדים 5 יח"ל מ- 1000 ל- 2000 מורים.

התכנית מתוקצבת בסך 75 מיליון שקלים בשנה. השנה (תשע'ו) נפתחו כ- 100 מגמות לימוד חדשות ל- 5 יח"ל במתמטיקה. לראשונה, משרד החינוך אפשר פתיחת מגמת לימוד המונה 6 תלמידים בלבד. בעבר התנאי לתקצוב פתיחת מגמה ל- 5 יח"ל במתמטיקה היה 15 תלמידים בכיתה.

לראשונה, משרד החינוך מעניק "רשת ביטחון" - תלמיד שלא השיג ציון עובר ב-5 יח"ל (בשקלול שתי הבחינות והציון הסופי), התלמיד יקבל תוספת של 20 נקודות ויעבור את הבחינה ב-4 יח"ל. דבר זה יבטיח עבורו כרטיס כניסה לעולם המדעים באקדמיה. מדובר בעיקר בתלמידים שמתלבטים בין 5 יח"ל ל-4 יח"ל ומתוך שיקולי כדאיות ודאגה לעתידם חלקם בחרו "לרדת" ל-4 יח"ל.

הגדלת הבונוס – כל תלמיד שייבחן ב-5 יח"ל מתמטיקה יזכה ב-35 נקודות בונוס בחישוב הציון בקבלה לאוניברסיטאות. בעבר הבונוס היה 25 נקודות. התיכון הווירטואלי הורחב לעוד 30 בתי ספר ובסה"כ למדו 80 בתי ספר במתכונת זו. תוספת של 15,000 שעות הוראה ותגבור במתמטיקה - המשמעות: למידה בקבוצות קטנות.

הרחבת הסמכה למורים – 150 מורים שלימדו 4 יח"ל במתמטיקה עברו במהלך השנה הכשרה באוניברסיטאות ללימוד 5 יח"ל במתמטיקה (ההסמכה נמשכת כשנתיים).

גיוס של מאות אנשי היי טק מצטיינים – אנשי ההיי-טק סייעו למורה וליוו את התלמידים לאורך כל שנת הלימודים.

שיתוף פעולה בין חברות היי-טק לבתי הספר - חברות הייטק מובילות קיימו מפגשים עם בתי הספר והעבירו לתלמידים הרצאות וסיורים בנושא עולם ההיי טק.