בהנחיית שר הרווחה חיים כץ כינס אתמול מנכ״ל משרד הרווחה את משרדי הממשלה, התאחדות התעשיינים ועמותות המזון לטובת טיפול בנושא הצלת מזון לאזרחים שידם אינה משגת. מנכ״ל משרד הרווחה אליעזר יבלון: ״משרד הרווחה יקים ועדת היגוי להצלת מזון וסיוע לנזקקים, בועדה יהיו שותפים עמותות המזון, התאחדות התעשיינים ומשרדי הממשלה השונים. במסגרת הועדה תגובש תוכנית לאומית אינטגרטיבית להצלת מזון״.

כלים

ההחלטה התקבלה אתמול (16/5/16 )במפגש רב משתתפים שנערך במשרד הרווחה. במפגש השתתפו נציגי משרד החקלאות, החינוך, הכלכלה, הגנת הסביבה, התאחדות התעשיינים ועמותות המזון השונות.

שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ: ״לא ניתן להפקיר את הצורך הבסיסי בבטחון תזונתי ולהשאירו תלוי בשיקולים תקציביים. יש הזדמנות ליצור מערך עם עלות מינימלית ותועלת מירבית, אשר יבטיח כי לאורך השנה למשפחות מועטות יכולות יהיה אוכל על השולחן״.

נציגי עמותות המזון ומשרדי הממשלה בירכו במפגש על החלטת שר הרווחה חיים כץ ומשרד הרווחה לקדם את נושא הצלת מזון וסיוע לנזקקים למזון.

עם כניסתו לתפקיד, הוביל שר הרווחה חיים מדיניות ליצירת ביטחון תזונתי, ובמסגרתה הורה על העברת סיוע בהיקף של 110 מליון ₪ למשרד החינוך, לשם הרחבת והעמקת נושא התזונה בבתי הספר ו-60 מליון ₪ נוספים לטובת הכללת מרכיב מזון במסגרות תעסוקה לנכים במפעלים מוגנים, במועדונים לאזרחים ותיקים ולעובדי חברת המשקם.

כמו כן, השר חיים כץ הרחיב בצורה משמעותית את פרויקט מועדוני מופ''ת לאזרחים ותיקים ואישר תקציב להקמה של 250 מועדונים (עלות תפעול כל מועדון נאמדת בכ-250 אל''ש בשנה) המספקים מזון, יעוץ למימוש זכויות ותוכניות העשרה. לאחרונה הורה על השר חיים כץ הקמה של עוד 57 מועדונים ייעודים לניצולי שואה (הכוללים 2 ארוחות חמות הביתה + 3 ימי פעילות + תוספת 2 ארוחות חמות ארוזות לסופשבוע).