אות תושב הכבוד הוענקה היום לשמוליק חייק, יו"ר קק"ל בריטניה, כהוקרה לתרומה הרבה של הקרן לעיר קרית מלאכי. בטקס חגיגי בו נכחו ראשי קק"ל בישראל ובבריטניה כמו גם ראשי העיר קרית מלאכי, אמר חייק כי הוא גאה להיות תושב העיר קרית מלאכי

כלים
צילום: ארכיון צילומי קק"ל
צילום: ארכיון צילומי קק"ל

בשנים האחרונות "אימצה" קק"ל בריטניה את העיר קרית מלאכי. קק"ל בריטניה תרמה לפרויקטים רבים בעיר, ביוזמתה ועל פי בקשתה של העירייה. שיתוף הפעולה האדוק יצרה ידידות אמיצה בין התורמים לבין תושבי העיר. השבוע הגיעה לארץ משלחת תורמים מבריטניה ובראשם חייק, כאמור יו"ר קק"ל בריטניה. במסגרת הסיור בארץ הגיעה היום (יום ב') משלחת התורמים המכובדים לעיר קרית מלאכי.

בטקס שפתח את הביקור נכחו בין היתר יו"ר עמית קק"ל, השר לשעבר עוזי לנדאו, נציגי חבר דירקטוריון של קק"ל העולמית, שליח קק"ל בבריטניה שי בזק, מנהל מרחב דרום של קק"ל עמי אוליאל, ראש עיריית קרית מלאכי אליהו (ללו) זוהר ובכירי עירייה נוספים. בטקס העניק ראש העיר אליהו זוהר לשמואל חייק את אות תושב הכבוד כהוקרה לתרומתה הרבה של קק"ל בריטניה לעיר. לאחר מכן יצאה המשלחת המכובדת בלווי ראש העיר לסיור ברחבי קרית מלאכי. בסיור ביקרו התורמים במספר פרויקטים שקק"ל בריטניה מעורבת בהקמתם, וזאת על מנת לפקח על תהליך הבניה ולהתרשם מהתוצאות החשובות והמרשימות של תרומתם.

המשלחת לוקחת חלק מזה כמה שנים בתהליך של מיתוג העיר מחדש והפיכת פני העיר למודרניים וחדישים. במסגרת התהליך המדובר לקחת קק"ל בריטניה חלק בשיפוץ הכניסה הראשית לעיר, פארק הקהילה בשכונת קיבוץ גלויות והמועדון לחירש בעיר.

פרויקט נוסף בו לקחה המשלחת חלק הוא שיפוץ של גני הילדים בעיר. במסגרת שידרוג רחב של מערכת החינוך בעיר שיפצה לאחרונה העירייה שמונה גני ילדים. העירייה פנתה לקק"ל בריטניה לעזרה ואלו שמחו להירתם ואף תרמו תקציב לשדרוג של עוד כעשרה גני ילדים נוספים. השיפוץ כלל בין היתר צביעה מחדש, פתיחת חלונות חדשים, התקנת מזגנים, הצללת החצר והוספת מתקני שעשועים בטיחותיים.

לסיום ביקרה המשלחת במרכז הצעירים החדש בעיר שנבנה בעזרתה הרבה של קק"ל בריטניה. המרכז מהווה מוקד משיכה לצעירי העיר כולה, שכן הוא משמש כמרכז הצעירים היחיד בעיר. במרכז פועלות תכניות לעידוד השכלה גבוהה, תעסוקה מנחה, תכניות ללווי לחיילים משוחררים בני העיר ותכניות לפיתוח מנהיגות ומעורבות בקהילה. פתיחת המרכז מאפשרת לצעירי העיר לקבל תמיכה ולווי בתחילת חייהם הבוגרים. כיום ישנם בעיר כ- 7,000 צעירים שמהווים כ -30% מכלל תושבי העיר.