צמרת השב"כ ונשיא המדינה נפרדו מראש השב״כ היוצא יורם כהן באירוע חגיגי שנערך הערב במרכז הארץ. נשיא המדינה ליורם כהן: "אזרחי ישראל חייבים המון לך- עם ישראל חייב לך תודה גדולה". "עלינו להיזהר מהכפשה ומהחלשה של שירות הביטחון הכללי. פגיעה בשירות הביטחון הכללי או בכל זרוע אחרת מזרועות הביטחון, היא פגיעה בביטחון ישראל."

צילום: דוברות שב"כ
צילום: דוברות שב"כ

מדברי הנשיא באירוע: "מי שמכיר אותך יורם, יודע שאתה מקפיד על הכלל- 'אמור מעט ועשה הרבה'. לאחר שנים רבות בהן פעלת ללא הרף למען מדינת ישראל ועם ישראל. בארבע השנים האחרונות, ניצבת בחוד העשייה של הנהגת שירות הביטחון הכללי של מדינת ישראל. במקצועיות, בנחישות, בצניעות ובשקט, תוך תחושת שליחות עמוקה. אתה איש עתיר זכויות, יורם, שומר ישראל. פטריוט אמיתי ואוהב עמו וארצו. אזרחי ישראל חייבים המון לשירות הביטחון הכללי, והם חייבים המון לך- עם ישראל חייב לך תודה גדולה. אנשי ה'שב"כ' נקראים להגן על המדינה לא רק מאויביה שבחוץ, משימה קשה וסיזיפית כשלעצמה, אלא גם מסכנות פנימיות. זוהי המשימה הסבוכה והרגישה מכולן שבה אין גבולות חיצוניים שיעזרו להבחין בין טוב לרע. מכם, אנשי שירות הביטחון הכללי, נדרשים עצבים של ברזל. סבלנות, הכרות מעמיקה עם החברה הישראלית, הדמוקרטיה הישראלית, והטבע האנושי.

בחודשים האחרונים, יורם, נוכחתי באופן בלתי אמצעי, במאמצים האדירים שעושים אנשי שירות הביטחון הכללי ואתה בראשם, כדי לאפשר לאזרחי מדינת ישראל חיי שיגרה גם בתקופה הקשה הפוקדת אותנו. עודכנתי ממך באופן שוטף על פעולות מניעה וסיכול שמתרחשות כמעט מדי יום ביומו. ניכר היה שבפעולות הללו השב"כ יודע היטב את דרכו, את מחויבותו לטובת המדינה ולא נותן לבלבל אותו, לא מימין ולא משמאל. ראיתי אותך יורם, גם בשעות המורכבות. שעות בהן דיממה הארץ והשירות עמד תחת מתקפה. שמעתי אותך מחזק את אנשיך, בתבונה, בשיקול דעת. עלינו להיזהר מהכפשה ומהחלשה של שירות הביטחון הכללי. פגיעה בשירות הביטחון הכללי או בכל זרוע אחרת מזרועות הביטחון, היא פגיעה בביטחון ישראל.

בהזדמנות זו אני רוצה לברך גם את ראש השירות הנכנס, נדב ארגמן. אנחנו בעידן שבו מדינות ויחידים פועלים ללא לאות כדי לרגל, לחבל ולגנוב מידע. התלות שלנו במערכות הטכנולוגיות גדולה, ואיתה גדלה גם הפגיעות, לוחמי השירות היום משתמשים באקדח אבל גם במקלדת כדי להגן על ביטחון מדינת ישראל. בשנים האחרונות צועד השירות אל קדמת הטכנולוגיה עם מערכות מידע חכמות שיוצרות בסיס רחב להרתעות ולסיכול פיגועים- לצד זה הארגון, הקפיד להמשיך ולהיות, ארגון שמבוסס בראש ובראשונה על 'מודיעין אנושי'. אני מקווה שגם בעתיד נמשיך ונשמור על האיזון בפיתוח התבונה האנושית לצד השימוש ביתרון הטכנולוגי. בימים האלה שבין זיכרון השואה, זיכרון התקומה, וחגיגת העצמאות, אני רוצה לאחל לכולנו חג עצמאות שמח. עם ישראל כולו עומד אתכם. בהצלחה נדב, תודה יורם. היו ברוכים."