הסרט הדוקומנטרי "בובה ממוכנת" של רות ולק, הוקרן השבוע ביום עיון שנערך במרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" ("מזרע" לשעבר) בעכו, כאשר בסיום ההקרנה, נערך דיון בהשתתפותם של הבמאית ועם פסיכולוג קליני

כלים

מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" (מזרע) , פרופ' אילנה קרמר, סיפרה ש"הסרט מהווה הזדמנות להכיר את דמותה של דליה רביקוביץ', כאשר ביום העיון התמקדנו בהשתקפות הטיפול הפסיכיאטרי כפי שתיארה בסרט". הדיון המקצועי היה משולב בהיכרות עם קטעים משירתה של דליה רביקוביץ.

בדיון שהתקיים לאחר הסרט, ציינו המשתתפים, כי, חייה של רביקוביץ' אופיינו במסכת של דיכאונות ויציאה מהם כפי שהשתקף בשיריה שחשפו את סערות נפשה, שנעה בין חיות אדירה ורצון להיות מעורבת בכל עניין פוליטי ומוסרי, לבין בדידות גדולה וניסיונות התאבדות. הסרט בנוי שתי וערב: השירים של רביקוביץ מובילים את סיפור חייה, כאשר הם שזורים בסרט כפי שהיו כרוכים בחייה שלה עצמה. דרך אנשים קרובים וקטעי ארכיון נדירים נחשפת חידת חייה של המשוררת.

בהרצאתו הפסיכולוג הקליני, ד"ר אילן ערן, הביא מעבודתו הטיפולית במחלקה הפסיכיאטרית המשפטית הסגורה , ותיאר את החוויה המורכבת של המטופל אשר מאושפז בכפיה כפי שמשתקף מתהליך טיפולי ארוך שנים. בעיקר התמקד אילן בהצגת החוויה הכאובה של הכפייה , והצד שיש בנפשו של המטופל לטראומות קודמות. הפסיכולוגית הראשית של המרכז, דורית וקסלר, אומרת "תיאורי מקרה שאנו מביאים בפני כל הצוות מאפשרים להרחיב את זוית הראיה ולפתח מבט עמוק ואמפטי אל עולמו של המטופל".