במהלך חול המועד פסח התמלאו כבישי הארץ בכלי רכב והולכי רגל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואיגוד ערים כנרת, יזמו בחופי איגוד ערים כינרת מבצע הסברה רחב היקף במטרה להעלות את המודעות לנהיגה בטוחה, לסכנה של נהיגה בעייפות, או לאחר צריכת אלכוהול וחשיבות הסובלנות ונהיגה הבטוחה בחזרה הביתה מהחופשה.

כלים
צילום - רשות הכינרת
צילום - רשות הכינרת

בימים האחרונים פעל מתחם ההדגמה והסימולטור בחוף דוגית והחל מהיום עד ל- 27.4 יפעל בחוף לבנוןהנופשים מוזמנים להתנסות במצבי תאונה מדומים, בכדי להבין את המצב המסוכן כאשר נוהגים בחוסר ריכוז, או במקרים של הסחת הדעת. הסימולטור מותאם לנוהגים ברכב או רוכבים על אופניים.

כחלק מהמבצע גם מסיירים בחופים צוותי הסברה משותפים לאיגוד ערים כינרת ולרשות לבטיחות בדרכים, שידגישו בפני הנופשים את החשיבות לשמירת כללי הבטיחות והזהירות לנהיגה בטוחה בדרך הביתה.

דרור בן חור, מנהל אזור טבריה והעמקים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמר: "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת במשך כל השנה בתחומים שונים במטרה להגביר את מודעות הציבור לסכנות ולכללי הבטיחות בדרכים על מנת להפחית את מספר הנפגעים בכבישים ולמנוע את ההרוג הבא. בחופשת הפסח המוני בית ישראל יוצאים לטייל, הן בסובב כנרת וברחבי הארץ. על מנת לדאוג שכולם יחזרו הביתה בשלום, הרשות הלאומית בשיתוף איגוד ערים כנרת, מקיימים מבצע רחב היקף בחופי הכנרת במטרה להזכיר לכולם את חשיבות הבטיחות בדרכים. אנו מקווים שהמטיילים ייהנו וישובו לביתם בשלום וחג הפסח יסתיים ללא נפגעים".

דנה בכר מנהלת אגף מנהלת הכינרת "אנו מברכים על שיתוף הפעולה. הפעילות מתקיימת במטרה להגביר את המודעות לסכנות בכבישים וברצון לצמצם את תאונות הדרכים ולדאוג שהנופשים בכינרת יחזרו הביתה בשלום. במהלך חול המועד הפעלנו קו אוטובוס להסעת הנופשים, 'שאטל' "קו כנרת", ללא עלות! המאפשר ניידות לנופשים ומונע נהיגה במצב של עייפות לאחר הבילוי בשמש ובחוף. אנו מפצירים במטיילים להשתמש ב'שאטל' החינמי ולא להשתמש בכלי רכב פרטיים. הכבישים עמוסים ומסוכנים"אומרת בכר.