מה קורה כשח"כ מגיע לטפל בבעיות הבירוקרטיה של האזרח הקטן? ח"הכ רויטל סויד הגיעה בחמישי האחרון לביקור בבירת הנגב במסגרתו לקחה חלק בפרויקט דלת פתוחה של סניף מפלגת העבודה בעיר, שוחחה עם כלל תושבי העיר ואף הרימה כוסית לחג

 ח"כ רויטל סויד בסניף באר שבע של מפלגת העבודה. צילום: דוברות מפלגת העבודה מחוז נגב
ח"כ רויטל סויד בסניף באר שבע של מפלגת העבודה. צילום: דוברות מפלגת העבודה מחוז נגב

במסגרת פרויקט דלת פתוחה של מפלגת העבודה- מחנה ציוני שפועל בעיר בחודשים האחרונים, הגיעה ביום חמישי האחרון (14.4.2016), ח"הכ רויטל סויד לסניף באר שבע על מנת לפגוש את תושבי באר שבע ולשמוע את בעיות הבירוקרטיה בהן הגיעו לטפל. ח"הכ סוויד הגדילה והגיעה מלווה בצוות מתנדבי הלשכה שלה, כאשר היא, עו"ד במקצועה, שמעה את התושבים בארבע עיניים ודאגה שכל מקרה ומקרה יטופל לגופו על ידי אדם ספציפי בלשכתה.

תושבי העיר באר שבע, שהגיעו לשוחח עם ח"הכ סוויד, יצאו מהפגישה מרוצים והעידו כי כבר במהלך הפגישה הצליחה ח"הכ לקדם את פתרונות ואף קשרם עם עמותות שהבטיחו זמינות מלאה וסיוע בהקדם.

פרויקט דלת פתוחה מציע שירות תמיכה, ליווי ויעוץ של חברי הכנסת השונים בסיוע מתנדבים מהאזור. הפרויקט מעניק תמיכה בענייני בירוקרטיה, סחבת או מקרים ללא פתרון ראוי בכל הקרוב בעמידה מול מנגנוני הבירוקרטיה והגופים השונים כמו ביטוח לאומי, משרד הכלכלה וכו. העבודה מתבצעת על ידי מתנדבים, בטיפול אישי של חברי כנסת שגם יגיעו למקום בעצמם. זאת פעם ראשונה שמפלגה מציעה שירות מסוג זה לתושב. בנוסף, מדובר בשירות ייחודי לתושבי הנגב, בתקווה שמהנגב תצא הבשורה לשאר חלקי הארץ.

" הפרוייקט הזה הוא מדהים, הוא מצליח להנגיש לתושבי הערים אותנו את חברי הכנסת וכך אנו ערים יותר לבעיות של התושבים ויכולים לעזור לא רק באמצעות חקיקה ועדות ודיונים אלא גם בצורה הפרטנית. הרבה אנשים בטוחים שהבעיה שלהם היא נחלתם בלבד, שרק הם חווים אותה ולא תמיד רואים את כל הגורמים אשר אפשר לערב בבעיה על מנת להביא לפתרונה. אני שמחה להיות כאן ולהצליח לשמוע את האנשים ולטפל בבעיות שלהם מקטנות ועד גדולות זו שליחות וזו העבודה שלי בתור חברת כנסת. להיות כאן בשבילם" אמרה סוויד.

לאחר שעות קבלת הקהל של הפרויקט הייחודי , ניצלה ח"הכ סוויד את נוכחותה בסניף באר שבע של מפלגת העבודה. בערב שנפתח בהרמת כוסית חגיגית לחג, קיימה ח"הכ שיח פתוח אליו הוזמנו כלל תושבי העיר. באולם מלא באדם דיברה סוויד על קשר המפלגה עם הפריפריה הדרומית, על מצב המפלגה בימים אלו ועל תכנית המפלגה לחיזוקה של החברה הישראלית וחיזוק בפריפריה בפרט.

אחת מהבעיות אותם הציפו באי המפגש היא החדשות המקומיות, ששוב, סכנת הסגירה מרחפת מעל ראשם. תושבי באר שבע הביעו את צערם על מצב החדשות המקומיות והדגישו את חשיבותם לאקטואליה הישראלית ובפרט לקידום ערי הדרום. ח"הכ סוויד נענתה לבקשה לבדוק את הנושא לעומק, ולראות כיצד והאם ניתן לעזור ובהקדם.