ליין חדש של אירועי תרבות, בידור ופנאי יושק בחופשת הפסח, בשלושה מתחמי רחובות במרכז העיר ירושלים. המטרה: יצירת חווית בילוי למבקרים ומיתוג המתחמים השונים המשתפים ביניהם פעולה כאלטרנטיבות לקניונים. קביעת שיא של איור המַנְדָּלָה (איורים מעגליים לצביעה) הגדולה במזרח התיכון | הופעה של "הסינדרום הירושלמי"׀ סדנת מוסיקת עולם וכלי הקשה לילדים | מסלול מיני גולף ׀ שיעורי יוגה | וריקודים לטינו אמריקאים ׀ ציורי רצפה תלת ממדים ׀ סיורי גלריות ועוד

כלים

ביום שלישי, 26 באפריל חול המועד פסח, יחנכו שלושת מתחמי העסקים בצלאל-ש"ץ, נחלת שבעה ושלומציון, ליין פעילויות תרבות ופנאי קבוע, שיתרחש בכולם באופן סימולטני, כמעט מדי שבוע, לרוב בימי שישי. כל מתחם יציע פעילויות תרבות ופנאי שונות, המתאימות לתמהיל העסקים ולמוסדות התרבות הייחודי שלו.

במתחם בצלאל-ש"ץ הציבור יוזמן לצבוע את המנדלה הגדולה במזרח התיכון, שהודפסה על ידי רשת "עולם היצירה של גרפוס" השוכן במתחם. מדובר במנדלה בגודל של 50 מטרים אשר תפרש לאורך מתחם בצלאל-ש"ץ. בנחלת שבעה יעניקו מראה תוסס לכיכר החתולות, שתעוצב כזוּלה מוצלת עם מחצלות פוּפים, שרפרפים ודי-ג'י שירקיד את הקהל. במקביל המבקרים יוזמנו לשחק גולף במסלולי מיני גולף שיוצבו לאורך הרחובות. במתחם שלומציון יוצגו ציורי רצפה תלת ממדים כחלק מתערוכת "נקודת מבט" ויתקיימו סיורים בין הגלריות שבמתחם.

המתחמים, או בשמם המקצועי B.I.D ((Business Improvement District הם התאגדות של בעלי עסקים שכנים לעמותה, הזוכה לתקציבים ועזרה מקצועית מחברת עדן והעירייה. שיתוף הפעולה הוביל להפקת אירועים שיווקיים ומסחריים מושכי קהל, שיהפכו את הרחובות למוקדי משיכה לקונים, מבלים וצרכני תרבות במטרה להפכם לתחרותיים יותר, אל מול הקניונים המאורגנים והחזקים.

לדברי ניצה שכטר יו"ר עמותת בצלאל-ש"ץ "ליין האירועים הוא למעשה יריית הפתיחה של המתחם. אנו מתעתדים להפוך את הביקור במתחם, שיש לו ערכים היסטוריים וארכיטקטוניים מפוארים - בזכות האקדמיה בצלאל, מוזיאון ש"ץ, בית האמנים, הכנסת הישנה והסגנון המיוחד של בתיו - גם לחוויית קניות ובילוי" עוד מוסיפה שכטר: "אני מאמינה שהשתתפות הציבור בקביעת השיא של צביעת המנדלה הגדולה במזרח התיכון, תהווה אטרקציה ותמשוך משפחות ובודדים, שעדיין לא נחשפו למתחם ובכך יגלו את הערכים המיוחדים שלו, את המלונות, חנויות המעצבים ובתי הקפה הבוטיקיים, ויאמצו אותו כמקום בילוי מועדף. כמובן, שפרט לחוויות השונות שיצברו המבקרים במרחב הציבורי, הפעילות תסייע לבעלי העסקים שייהנו מעלייה במחזורי המכירות "

אירועים:

מתחם בצלאל-ש"ץ:

החל מהשעה 11:00 ולאורך כל היום: צביעה משותפת של "המנדלה הגדולה במזרח התיכון", באורך של 50 מטרים, שתתפרש לאורך מתחם בצלאל-ש"ץ.

11:30: "beatזוזה" - סדנת כלי השקה לילדים ולכל המשפחה : מהדג'מבה האפריקני ועד הבונגוס הדרום אמריקאי. (2 סדנאות)

14:30 "הסינדרום הירושלמי של חג האביב" – יאיר להמן (קלבת שבת) ויוסי סוויד (חם ומחמם בום) במופע של סיפורים ושירים, יובילו מסע מרתק ומרגש, אבל גם מצחיק עד דמעות, בין ההיסטוריה של ירושלים לסיפור של כולנו.

מתחם נחלת שבעה:

החל מהשעה 11:00 – מתחם כיכר החתולות מתחיל לפנק..

15:00-12:00 מסיבה מוסיקלית עם די-ג'י ג'ניה שנותן בראש עם פטיפון

16:00-15:00, 17:00-16:15 שיעורי יוגה

18:30-17:30 שיעורי ריקוד לטינו-אמריקאים