במחלקה לכירורגיית פה ולסתות במרכז הרפואי פדה פוריה השתילו לראשונה בארץ, לסת ומפרק שהודפסו ויוצרו בטכנולוגיית תלת מימד.

כלים
השתלת לסת ומפרק שהודפסו בטכנולוגיית תלת מימד. צילום: ab dental
השתלת לסת ומפרק שהודפסו בטכנולוגיית תלת מימד. צילום: ab dental

דוד גולדשטיין(64), תושב טבריה, סבל מכאבים לא ברורים בלסת. כשהגיע למחלקה לכירורגיית הפה והלסתות, במרכז הרפואי פדה- פוריה, עבר סדרה של בדיקות במהלכן התגלה בלסת נגע בגודל 5ס"מ שספג את החלק האחורי של הלסת. לאחר ביופסיה התברר שזו גרורה מהריאה.

"לא נהוג לנתח גרורות בלסת, מצד שני אנחנו יודעים שטיפול אונקולוגי – הקרנות וכימותרפיה לא פותר את הבעיה. לכן, לאחר דיון עם האונקולוגים בבתי החולים רמב"ם ושיבא החלטנו לעשות צעד נדיר במקרה כזה, ולנתח". ד"ר עימאד אבו אל נעאג', מנהל המחלקה לכירורגיית הפה והלסתות מוסיף, כי לאחר שהוחלט לנתח התקיימו מספר דיונים יחד עם צוות חברת AB-DENTAL , ואז הוחלט לשחזר את הלסת והמפרק בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד.

ד"ר אבי טואג, רופא בכיר במחלקה מוסיף, "זה הטיפול הכי טוב שקיים היום בעולם.AB-DENTAL ייצרו העתק מדויק לחלוטין של הלסת של דוד . זה מאפשר למקם את הלסת בדיוק במקום והכי חשוב מאפשר תפקוד שהוא לעין ערוך יותר טוב בהשוואה לפלטות בהן נעשה שימוש בעבר".

צוות המנתחים, ד"ר אבו אל נעאג' וד"ר טואג, ניתחו את דוד גולדשטיין ביום חמישי 7.4.16 . דוד מספר שכבר באותו יום הרגיש טוב והחל לאכול. וד"ר עימאד מוסיף, "בד"כ השחזור מאד קשה, הטכנולוגיה החדשה סייעה לנו מאד. אם בעבר ניתוח כזה נמשך כשש שעות, הפעם זמן הניתוח קוצר לשעתיים. שלא לדבר על היתרון הבולט של איכות החיים ורמת התפקוד של המטופל. בעבר הלא רחוק , לא נהגו לשחזר את מפרק הלסת אחרי כריתה. הניתוח המוצלח הזה מראה שבעידן התלת מימד, אפשר וצריך לשחזר את המפרק וכך לשמור על המראה של הפנים ולהחזיר את המטופל לתפקוד באופן מלא וכמעט מיידי"

ד"ר עימאד מדגיש כי בעבר לא נהגו לשחזר את המפרק מה שיצר עיוות קשה בפנים – סטייה של כל הלסת והשפה התחתונה הצידה. בנוסף ללא מפרק, הלסתות לא נפגשו המטופל התקשה מאד לאכול.

יתרון נוסף הוא עמידות הפלטה החדישה, לדברי ד"ר עימאד בעבר אחוז גבוה של הפלטות שהושתלו בלסת היו נשברות כתוצאה מעייפות החומר, "הפלטה החדשה מיוצרת מטיטניום ומודפסת בתלת מימד בהתאמה של 100% ללסת המקורית, ולכן הסיכוי שתשבר הרבה יותר נמוך"

ודוד גולדשטיין מסכם "אני מרגיש 10 ! "