"חושבים עסקים למחר" - כנס יזמות יוצא דופן התקיים השבוע בsce המכללה להנדסה ע"ש סמי שמעון, טובי היזמים ואנשי העסקים בדרום ובארץ נפגשו עם הסטודנטים במטרה לעודד חשיבה יזמית חדשנית

כלים
תמונות: יח"צ מכללת סמי שמעון
תמונות: יח"צ מכללת סמי שמעון

ביום שני האחרון (4/4), התקיים בsce המכללה להנדסה ע"ש סמי שמעון, כנס יזמות "חושבים עסקים למחר", במסגרתו חלקו משקיעים, יזמים ואנשי מפתח בעולם העסקים, את סיפורם האישי עם הסטודנטים במחלקות השונות, וזאת בכדי לחשוף את סטודנטים לעולם היזמות והסטארט אפ.

מאות סטודנטים הגיעו לאירוע שהיה פתוח לא רק לבאי המכללה אלא לציבור הרחב. מהמכללה דווח כי עשרות מתושבי באר שבע והסביבה הגיעו לכנס הייחודי וגילו עניין בסיפורם האישי של יזמים ואנשי מפתח בולטים בעולם העסקים והסטארט-אפ. בכנס נכחו גם נשיא המכללה פרופ' יהודה חדד ומנכ"לית המכללה זהר וולפרט כהן.

את הכנס פתח דיקן הרשות למו"פ פרופ' אליעזר אמיר "אנו מעניקים כיום את מיטב הכלים לסטודנטים במכללה, בקורסי היזמות ובתכנית המאיץ בכדי שיוכלו להפוך ליזמים ובעיקר לדעת לפתח רעיון ולחשוב על פיתוח עסקיי המחר. מאחר ואחוזי ההצלחה של סטרטאפים כ8% בלבד, יש חשיבות רבה בלמידה מניסיון של יזמים שהצליחו, איך להתמודד מול קשיים בדרך להצלחה. ולפיכך החלטנו לקיים אירוע זה".

ההרצאה הראשונה היתה של ניב יהודה גרפיקאי, סופר יזם סדרתי בוגר תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה במכללת SCEבהצטיינות יתרה. יהודה הוא המייסד והבעלים של "ניב עימוד ספרים" כמו גם המייסד שותף ומנכ"ל של CV-TECHקורות חיים להייטק ולתעשייה.

לאחריו עלה דני הדר יזם סדרתי ומשקיע, ייסד ב-2008 את קרן ההשקעות Soluna Holdings, אותה הוא מנהל גם כיום והשקיע דרכה עד כה בעשרות סטארט-אפים בעיקר מתחום התוכנה והמכשור הרפואי. הדר משמש כמנהל השקעות ראשי של חממת "אינסנטיב", המוחזקת בבעלות קרן ההון-סיכון פרגרין. ב-2009 הקים דני כשותף את חברת האנרגיה הסולארית BlueSkyEnergy, המובילה פרויקטי ענק לתכנון והקמת שדות של פאנלים סולאריים. יונתן שרעבי ודני הדר קיימו פאנל של שו"ת וסיפרו כיצד הם משקיעים השקעוץת של 2.5 מיליון ₪ במיזמים בשלב הסייד. אחד הדברים החשובים שנאמר שהיום המשקיע מקבל את ההחלטה הראשונית כבר ב ארבעת הדקות הראשונות של ההצגה. ולכן חשוב מאוד לדעת כיצד מציגים את המיזם.

לאחריו עלה אברהם מימון- מנכ"ל ובעלים של Maimon's -תבליני מימון שהצליח להפוך את העסק שלו למותג התבלינים המוביל והנמכר ביותר בישראל, כבר למעלה מעשור, עם נתח שוק של למעלה 32% (סטורנקסט, פברואר 2013). מימון, באר שבעי במקור, חשף את סיפורו האישי והמדהים בדרך למעלה, ונתן מוטיבציה אדירה ליזמים המתחילים שבאו לשמוע אותו.

מי שסגר את הערב המיוחד היה אמיר פנחס - משקיע בכיר בתחום ההיי-טק והטכנולוגיה, מנהל האופרציה והפורטפוליו של VenturesMicrosoftהעולמית, וכן אחד ממייסדי האקסלרטור הראשון של מיקרוסופט בעולם וממקימי מיקרוסופט ונצ'רס . כמו כן סטודנטים ויזמים מתחילים שמשתתפים התכנית המאיץ Startup SCE , שתפו את הנוכחים בחוויה ובמסע שעוברים בתכנית המאיץ של מרכז היזמות. הפועל בחזית קהילת היזמות הטכנולוגית בישראל, מתוך זיקה חזקה של הסטודנטים לנגב.