צילומי "לפני הזיכרון", סרטו העלילתי הראשון של יהונתן אינדורסקי, יחלו היום (11.4). אינדורסקי, בוגר ישיבת פוניבז' בבני ברק ובית הספר סם שפיגל, הוא יוצר ותסריטאי שותף של הסדרה שטיסל ויוצר ובמאי הסרט התיעודי זמן פוניבז'

כלים
הבמאי והתסריטאי יהונתן אינדורסקי.צילום: שלומי יוסף
הבמאי והתסריטאי יהונתן אינדורסקי.צילום: שלומי יוסף

היום, יום שני (11.4.16) יחלו צילומי סרטו העלילתי הראשון של יהונתן אינדורסקי, המתרחש בשולי החברה החרדית בבני ברק. במרכז עלילת הסרט עומדת דמותו של נחמן רוּזוּמְנִי, חרדי כבן 40 העובד כ"דרייבר". מדי ערב הוא לוקח במכוניתו שנוררים לבתים של נדבנים ידועים ועוזר להם למצוא את הסיפור הנכון בכדי לעורר את רחמי הנדבנים. בתמורה לשירותיו הוא מקבל חמישים אחוזים מהכסף, וסיפור, שאותו הוא מוסיף לאוסף הסיפורים במחברתו.

את המשך הלילה הוא מבלה בבית הימורים מאולתר, שם הוא וחבריו אוכלים צ'ולנט ומשחקים פוקר עד שהאור עולה. כשאשתו עוזבת בשל משבר אמונה, ומשאירה אותו לבד עם חני, בתם בת התשע, רוזומני נאלץ לצרף את חני למסעותיו הליליים, וחושף אותה לראשונה לעולמו. ההיכרות החדשה עם בתו, מעלה אצל רוזומני את הסיפור היחיד שמעולם לא ידע לספר – הסיפור שלו. יחד, בסמטאותיה של דאון טאון בני-ברק, מוצאים האב ובתו רגעים של ילדות אבודה.

את נחמן רוזומני יגלם משה פולקנפליק, את בתו חני תגלם הילדה מנואל אלקסלסי ורדי. זהו תפקידו הראשי הראשון של פולקנפליק בסרט, שבעבר השתתף בדרמה "בוצ'אצ'י". את הדמויות שפוגשים השניים במהלך מסעם בבני ברק יגלמו רבקה מיכאלי, דובל'ה גליקמן, אילן דר, יעל אבקסיס, דב נבון, יחזקאל לזרוב, בועז קונפורטי, מאור שוויצר, רות גלר, רבקה גור, יעקב זדה דניאל, אלכס פלג, אבי דנגור, נווה צור ואחרים.

יהונתן אינדורסקי, תסריטאי ובמאי הסרט, הוא בוגר ישיבת פוניבז' בבני-ברק ובית-הספר "סם שפיגל" לקולנוע וטלוויזיה ירושלים. יוצר ותסריטאי (יחד עם אורי אלון) של סדרת הדרמה שטיסל המשודרת ב-yes, זוכת 11 פרסי האקדמיה לטלוויזיה 2013, כולל פרס התסריט. סרטו התיעודי זמן פוניבז', שהופק עבור "רשת" ו"yes דוקו" והוקרן בפסטיבל חיפה, בפסטיבל דוק לייפציג ובפסטיבלים נוספים בעולם, הוקרן במשך למעלה מחצי שנה בהקרנות מסחריות בסינמטקים בישראל ונמכר לשידור והקרנות מסחריות ברחבי העולם.

הסרט היה מועמד לפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב 2013 וזכה במספר פרסים. סרטו הקצר החזן והים זכה בפרס הבמאי לסרט עלילתי קצר בתחרות הרשמית של פסטיבל הקולנוע ירושלים 2015.

הסרט מופק ע"י טליה קלינהנדלר ואסנת הנדלסמן קרן מפאי סרטים, ומשה ולאון אדרי מסרטי יונייטד קינג, בשיתוף חברת ההפקה הצרפתית Haut et Court שהפיקה גם את "הגננת" של נדב לפיד ו"אפס ביחסי אנוש" של טליה לביא. הסרט מופק בתמיכת קרן יהושע רבינוביץ - פרויקט קולנוע, המיזם המשותף לקרן גשר ולקרן אבי חי וה-CNC. הסרט יופץ בישראל ע"י סרטי יונייטד קינג. בעולם יופץ ע"י חברת Beta Cinema, שהפיצה בהצלחה את הסרטים "מיתה טובה" של שרון מימון וטל גרניט ו"המילים הטובות" של שמי זרחין. התסריט פותח בחממת הקולנוע הבינלאומית - ירושלים.