יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, תקף היום בחריפות את השתיקה של חברי הממשלה אל מול ההתקפות על שר הבטחון, בוגי יעלון: "העובדה שאין קול חזק יותר מתוך הממשלה של גיבוי לשר הבטחון היא תעודת קלון לממשלה הנוכחית. הנהגה צריכה לחשוב על מה שמוסרי ונכון ולא על הפריימריז הבאים". לפיד על דברי הגזענות של חברי כנסת מהקואליציה:"סמוטריץ הוא פיגוע להסברה הישראלית. הוא מתייצב לצד שוברים שתיקה בהשמצת ישראל בעולם"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד,  היום בשבתרבות ביקנעם בהנחיית איש התקשורת יואב לימור
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, היום בשבתרבות ביקנעם בהנחיית איש התקשורת יואב לימור

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף היום (9.4.16) באירוע שבתרבות ביקנעם בהנחיית איש התקשורת יואב לימור ויצא נגד ההתקפות על שר הבטחון. לפיד מתח ביקורת על הקולות הרפים שנשמעים מתוך הממשלה והקואליציה אל מול המעשים והדברים הנשמעים נגד שר הבטחון וסיפר על שיחתו אמש עם יעלון. כמו כן התייחס לפיד לדברים שאמר השבוע ח"כ סמוטריץ שמהווים לטענתו פיגוע להסברה הישראלית.

לפיד התייחס להתקפות נגד שר הביטחון בוגי יעלון ואמר: "זו התקפה מכוערת, אלימה, מגונה על צה"ל ומערכת הביטחון. שוחחתי אתמול עם שר הבטחון יעלון. אמרתי לו שאני לא מהמפלגה שלו אבל אני מצדיע לו על העמידה המוסרית, חסרת הפשרות, על הדרך שבה הוא מתמודד עם ההתקפות עליו. אמרתי לו שזה בלתי נסבל ושנתמוך בו ושאנחנו מאחוריו. אני חושב שזה חוצה מפלגות, הדיון הוא לא בין ימין לשמאל אלא דיון בין אנשים מתונים ושפויים לבין אנשים קיצוניים מופרעים ואנחנו לא ניתן להם להרוס את המדינה הזאת."

לפיד נשאל על השתיקה שיש סביב ההתקפה על שר הבטחון מצד חברי הממשלה והקואליציה ואמר: "אני מכיר את הליכוד ויש אנשים טובים שמזועזעים מהדברים האלו כמוך וכמוני וקולם צריך להשמע יותר. להנהגה יש תפקיד. הנהגה צריכה לחשוב לא על הפריימריז הבאים אלא על מה שנכון ומוסרי. והעובדה שאין קול חזק יותר מתוך הממשלה של גיבוי לשר הבטחון היא תעודת קלון לממשלה הנוכחית. אפשר היה לצפות שאנשים ממפלגתו וממשלתו יגנו עליו".

לפיד התייחס גם לדברים שאמר השבוע ח"כ סמטוריץ והדגיש כי מדובר בפיגוע הסברתי: "אני עוסק הרבה בהסברה בחו"ל. ואני אומר לך שסמוטריץ הוא פיגוע להסברה הישראלית. הוא מתייצב לצד שוברים שתיקה בהשמצת שמה של ישראל בחו"ל. אי אפשר רק לגנות את הדברים שלו אלא צריכים לנקוט נגדו צעדים. לפיד הוסיף: ביום שני, מחרתיים אני אהיה במנטהאוזן. מצאו מסמכים על סבא שלי שמת שבועיים לפני תום המלחמה. הוא נרצח על ידי אנשים שאמרו דברים על אנשים מגזע אחר. זו גזענות מגונה ובזויה וראויה להרחקה מחוץ למחנה הישראלי. זה הדבר הכי לא יהודי שאמר ח"כ יהודי."

לפיד נשאל לגבי האמירות של הסנטור סדנרס השבוע שטען כי ישראל הרגה 10,00 אזרחים חפים מפשע ב'צוק איתן': כתבתי אתמול מאמר תגובה ב"דיילי נויז" שבו יצאתי נגד כל הטענות של ברני סנדרס. הסנטור מצתת את הנרטיב של החמאס. הוא מצטט את החמאס שהשקר היא המדיניות שלו ושל ארגוני ה BDS. לא היה בתולדות העולם צבא שעשה כל כך הרבה מאמצים בלחימה כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע. הייתי אז חבר הקבינט, קיימנו אינספור שעות בדיונים איך נמנעים מפגיעה חפים מפשע"