חברת אינטק פארמה (NASDAQ: NTEC; TASE:INTP), חברת ביו-פרמצבטיקה בשלב הניסויים הקליניים, העוסקת בהשבחת תרופות על בסיס טכנולוגיית גלולת האקורדיון, מודיעה כי משרד הקניין הרוחני הקוריאני העניק לחברה פטנט בדרום קוריאה. הפטנט ירחיב את ההגנה על הקניין הרוחני של החברה ועל המוצר המוביל, אקורדיון-לבודופה, הנמצא בניסוי קליני Phase III לטיפול בחולי פרקינסון. הפטנט יעמוד בתוקפו עד ליום 17 באפריל 2029.

הפטנט, תחת הכותרת “Carbidopa / Levodopa Gastroretentive Drug Delivery”, מגן, בין היתר, על

גלולת האקורדיון המכילה קרבידופה לבודופה. יצוין, כי הפטנט שייך למשפחת הפטנטים IN-7 בנושא שילוב תרופות מסוימות בגלולת האקורדיון.

זאב וייס, מנכ"ל אינטק פארמה, אומר כי "קבלת הפטנט האמור בדרום קוריאה הוא צעד חשוב עבור החברה, בהרחבת ההגנה הפטנטית על המוצר המוביל של החברה, המאפשר גם את הגדלת פוטנציאל השיווק העתידי של המוצר לשווקים חשובים נוספים מעבר לארה"ב, דרום אפריקה וישראל".

לאינטק פארמה טכנולוגיה מוגנת פטנט המאריכה את משך הספיגה של תרופות הנספגות בעיקר בחלק העליון של המעי על ידי השהייתן בקיבה לפרקי זמן ארוכים. מערכת הנשא הייחודית שפיתחה החברה – גלולת האקורדיון, עשויה מפולימרים סינטטיים ומקופלת לתוך קפסולה סטנדרטית. לאחר הגעת הקפסולה לקיבה נפרש האקורדיון ונשאר בקיבה למשך פרק זמן ארוך משמעותית מהזמן שבו שוהות בקיבה טבליות וקפסולות אחרות. התרופה משתחררת באופן רציף ומבוקר בקיבה ומשם אל חלון הספיגה בחלקו העליון של המעי.

לחברה שני מוצרים בשלב קליני מתקדם: גלולת אקורדיון-לבודופה Carbidopa/Levodopa, או AP-CDLD, לטיפול במחלת הפרקינסון בחולי פרקינסון מתקדמים; וגלולת אקורדיון-זלפלון, או AP-ZP, לטיפול בהפרעות שינה. כמו כן חתמה החברה באפריל 2015, עם חברת ביוג'ן, על הסכם מחקר, אופציה ומתן רישיון, Research, Option and Licensing Agreement, לפיתוחה של גלולת אקורדיון ייעודית עם תרופה המשווקת והנמצאת בבעלותה של ביוג'ן.