סגן יו״ר הכנסת חיליק בר הוזמן לנאום בפני מושב משותף של הסנאט ובית הנבחרים של אלבמה.בר הוזמן על ידי נשיא הסנאט, וידבר על האתגרים הביטחוניים והמדיניים של ישראל ועל המאבק הנחוש שיש לקדם בתנועת ה-BDS ובחרם על ישראל

סגן יו״ר הכנסת, ח״כ חיליק בר (המחנה הציוני)
סגן יו״ר הכנסת, ח״כ חיליק בר (המחנה הציוני)

סגן יו״ר הכנסת, ח״כ חיליק בר (המחנה הציוני) ינאם ביום חמישי בפני מושב משותף מיוחד של הסנאט ובית הנבחרים של אלבמה שיתכנס לכבוד נאומו בבירת המדינה מונטגומרי. זו הפעם השנייה שבר מוזמן לנאום בפני בית מחוקקים של מדינה בארה״ב - עניין חריג ביותר עבור ח״כ ישראלי. לפני כחצי שנה נאם בר בפני מושב מיוחד של בית המחוקקים של אוהיו.

״שמחתי לקבל בפעם השנייה הזמנה לדבר בפני סנאט ובית נבחרים של מדינה חשובה בארה״ב, וכמובן שנעניתי לה בחיוב״, אמר בר. ״בכוונתי לדבר על האתגרים הביטחוניים והמדיניים המורכבים העומדים בפני ישראל, בעיקר בימים אלה של טרור דמים המתנהל כנגד המדינה ואזרחיה, וזאת בתוך מזרח תיכון מוכה טרור וכוחות חשוכים המאיימים על דרך החיים של כולנו.

״בדבריי שם אודה למדינת אלבמה על שהייתה מראשונות המדינות בארה״ב שתמכו במדינת ישראל ובהקמתה, ושהשמיעה קול חזק וברור בנושא כבר בסוף שנות ה-40. אדגיש את הצורך להיאבק בתופעת ה-BDS ובחרמות נגד ישראל, תוך כדי מחויבותי לפתרון שתי המדינות והצורך להיפרד מהפלשתינים. אדבר בעד חיזוק הקשר בין ארה״ב בכלל ואלבמה בפרט לבין ישראל במישור העיסקי, הכלכלי והפוליטי״.

לדברי בר, ״חשוב מאוד לא להפקיר שום זירה במאבק למען ישראל, רחוקה ככל שתהיה. אני מנהל מאבק למען חקיקה נגד ה-BDS במספר פרלמנטים בעולם, ומאבק זה ימשיך ויקבל ביטוי גם בביקורי באלבמה ולאחר מכן במדינת ג'ורג'יה השכנה. נמשיך להגן על שמה הטוב של ישראל לצד מאבק נחוש למען היפרדות מהפלשתינים לשתי מדינות לשני עמים״.

במסגרת הביקור בדרום ארה״ב יסייע בר בגיוס משאבים למכון למנהיגות בשדרות, בראשות איקי אלנר (Eeki Elner). ״המטרה היא לגייס משאבים למכון, שעושה עבודת קודש בהכשרת דור העתיד של מנהיגי ישראל״, אמר בר.