מוסך מסחרי בלתי חוקי בשטח של כ-3400 מ"ר הוקם על אדמות מדינה בהר טוב מדובר על קרקע שנמסרה ע"י הרשות למועצה האיזורית כדי להפעיל עלייה את מחסני המועצה, אך המועצה השכירה את השטח לגורם מסחרי. בעקבות הליכים משפטיים התקבל פסק דין המחייב את מפעיל המוסך להפסיק את השימוש בקרקע ולפנות את אדמת המדינה. בחלוף התקופה ניסה המפעיל לעכב את בצוע פסק הדין ולהמשיך לפעול במקום ללא היתר, אך רשות מקרקעי ישראל עמדה על בצוע פסק הדין ופינוי מלא של המפעיל מהקרקע. הישג נרשם לאכיפה כאשר המפעיל ביצע פינוי עצמי מלא של המוסך והשיב את הקרקע למדינה

מטה יהודה: המועצה האיזורית קיבלה קרקע מרשות מקרקעי ישראל כדי להפעיל מחסנים – אך השכירה אותה למפעיל מוסך בלתי חוקי
מטה יהודה: המועצה האיזורית קיבלה קרקע מרשות מקרקעי ישראל כדי להפעיל מחסנים – אך השכירה אותה למפעיל מוסך בלתי חוקי

המוסך המסחרי הבלתי חוקי שכלל גם שרותי פחחות וצבע, הוקם בהר טוב שבמועצת מטה יהודה, על קרקע שנמסרה ע"י רשות מקרקעי ישראל למועצה האזורית מטה יהודה לשימוש כמחסנים לפעילות המועצה עצמה. למרות זאת, המועצה השכירה את הקרקע לגורם שלישי- המפעיל, והוא הקים על הקרקע מוסך מסחרי גדול לאוטובוסים ומשאיות וכל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, הפועלים לשמירה על קרקעות המדינה ברחבי הארץ, שזיהו את ההפרה בשטח, התריעו בפני המפעיל והמועצה האזורית מטה יהודה כי הם מפרים את החוזה וכי המפעיל מבצע בקרקע שימוש חורג מייעוד ההקצאה. המפקחים הבהירו כי אם הקרקע לא תפונה המעורבים יהיו חשופים לתביעות כספיות והמועצה אף תחשף לביטול החוזה.

למרות האזהרות ופעולות האכיפה שננקטו נגד המפעיל והמועצה האזורית, נמנע המפעיל מלפנות את המוסך המסחרי מהשטח ולהחזיר אותה לשימושה החוקי כקרקע למחסנים של המועצה.

בעקבות זאת הגישה רשות מקרקעי ישראל תביעה בה נדרש המפעיל לפנות את המוסך המסחרי מהשטח. פסק הדין חייב את המפעיל להפסיק את השימוש בקרקע אך בחלוף התקופה המפעיל לא פינה את הקרקע כנדרש וניסה לדחות את בצוע פסק הדין, אך הוא נתקל בהתנגדות של רשות מקרקעי ישראל.

משנוכח המפעיל כי רשות מקרקעי ישראל עומדת על קיום פסק הדין במלואו ומתעתדת לפנות להליך הוצאה לפועל כנגדו, הוא נאלץ לפנות בעצמו את המבנים ולפרק את המוסך המסחרי הפעיל, לרבות פינוי הציוד וניקוי השטח, על מנת להימנע מתשלום עלויות הפינוי וביזוי בית המשפט.

"גורמי הביקורת יצטרכו לתת את הדעת על התנהלותה הלא תקינה של המועצה, שקיבלה לידיה שטח כדי להפעיל מחסנים כחלק ממתן שירותים לציבור, אך הפרה חוזה עם הרשות ופעלה בניגוד לדין כאשר השכירה את הקרקע לגורם מסחרי, שגרף ממון לכיסו כתוצאה מהשימוש הבלתי חוקי בקרקע הציבורית. פעילותם הרציפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל לפינוי פולשים מאדמות המדינה מביאה לפינוי של מאות פלישות לאדמות המדינה מדי שנה", אמר שי קרפ, סגן מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.