נלחמים ב-BDS - ח״כ חיליק בר בכנס לימוד fsu בניו יורק: ״מי שעומד מאחורי ה-BDS רוצה מדינה אחת- פלסטינית. מדובר בחבורה של צבועים, שאינם מאמינים בזכויות אדם ולא משמיעים את קולם בטבח ההמוני בסוריה״. גידי גרינשטיין: ״מדובר באיום אסטרטגי על מדינת ישראל. כדי לנצח את ה-BDS ישראל צריכה לעקוב אחרי מנוע הכסף של התנועה״; ח״כ עודד פורר: ״ממשלת ישראל לא משקיעה מספיק בללמד את הסטודנטים בקמפוסים איך להתמודד עם החרם״; נשיא הבונדס איזי תפוחי: "אנו נכשלים בהסברה ורתימת הקהילות היהודיות"; הרב חיים סיידלר פלר: "ישנה עליה במספר היהודים שלא איכפת להם מישראל ומהיהדות - וזו הבעיה האמיתית שלנו".

ח״כ חיליק בר בכנס לימוד fsu בניו יורק: ״מי שעומד מאחורי ה-BDS רוצה מדינה אחת- פלסטינית.
ח״כ חיליק בר בכנס לימוד fsu בניו יורק: ״מי שעומד מאחורי ה-BDS רוצה מדינה אחת- פלסטינית.

פאנל בנושא המאבק ב-BDS נערך בסוף השבוע בכנס לימודFSU בניו יורק. בפאנל נידונה השאלה האם ה-BDS מהווה איום קיומי על מדינת ישראל או בלון אוויר. בפאנל השתתפו: נשיא מכון ראות לחשיבה אסטרטגית, גידי גרינשטיין, מנכ"ל ארגון הלל – המרכז לחיים יהודיים בקמפוס הרב חיים סיידלר פלר, ח"כ עודד פורר, ח"כ חיליק בר, נשיא הבונדס איזי תפוחי, ויועצו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס יורם דורי. את הדיון הנחה עיתונאי ידיעות אחרונות, יניב חלילי.

גידי גרינשטיין: "ב-2006, מיד לאחר מלחמת לבנון ה-2 זיהינו את תחילת המאבק בלגיטימיות של ישראל, והתחלנו לחקור את הנושא. בשנתיים האחרונות אנו עובדים בגיוס קהילות יהודיות בינלאומיות בעולם למאבק ב-BDS. הכי קל לומר ששום דבר רציני לא קורה. זה נקרא להתעלם מהמציאות. זהו מאבק על הלגיטימציה של מדינת ישראל. ה-BDS היא כלי טקטי בידי יריביה של ישראל שמטרתו היא דלגיטימציה. להערכתי מדובר באיום אסטרטגי על מדינת ישראל. כדי לנצח את ה-BDS ישראל צריכה לעקוב אחרי מנוע הכסף של התנועה - ולטפל בו, לצד פעילות להפרדה ברורה בין המבקרים של ישראל לאנשי החרם."

הרב חיים סיידלר פלר: ״ישראל נכשלת בכך שאיננה משוחחת עם האינטלקטואלים היהודים ברחבי הקמפוסים ובקהילות היהודיות בעולם. הפלסטינים עבדו נכון וחכם והפעילו קבוצות לחץ. יחד עם זאת, אנחנו לא קורבן, הגענו להישגים מדהימים בכל העולם.בארה״ב אין קרקע לאנטישמיות. אם אנחנו קורבנות אז אנחנו קורבנות לאדישות שלנו, ולהתרחקות מהיהדות. ישנה עליה במספר היהודים שלא איכפת להם מישראל ומהיהדות - וזו הבעיה האמיתית שלנו."

ח״כ חיליק בר: ״ישנה טעות גדולה כיום באירופה עם התפיסה שטוענת שאם הם יתמכו בחרם ובסימון מוצרים הם יובילו לפתרון 2 המדינות. זאת טעות חמורה. החרם אינו קשור לפתרון 2 המדינות. מי שעומד מאחוריו רוצה מדינה אחת- מדינה פלסטינית. מדובר בחבורה של צבועים, שאינם מאמינים בזכויות אדם, כי עובדה שהם לא משמיעים את קולם בטבח בסוריה, בו נהרגו חצי מיליון מוסלמים. מדובר בתנועה שמטרתה היחידה היא הרס מדינת ישראל. ההזנחה של ישראל את הזירה האירופאית הינה טעות חמורה. אני קורא לכם להיות השגרירים של המאבק בחרם."

ח״כ עודד פורר: ״המאבק ב-BDS ובאנטישמיות חוצה מפלגות. כשהייתי ילד לא היה מקדונלד'ס ופפסי קולה בישראל, כי היה חרם של מדינות ערביות. כפי שהחרם הזה חלף ועבר, כך חרמות נוספים יחלפו מן העולם. ממשלת ישראל לא משקיעה מספיק בללמד את הסטודנטים בקמפוסים איך להתמודד עם החרם. לא מדובר באיום אסטרטגי על מדינת ישראל, אך אסור לנו להזניח אותו."

איזי תפוחי: ״מבחינה כלכלית לישראל אין בעיה עםה-BDS אלא אך ורק מבחינת תרבותית. מ-2005, שנת הקמת ה-BDS ישראל הכפילה את הסחר עם אירופה. הבעיה העיקרית היא השתלטות על הנראטיב והשיח התקשורתי. הנראטיב הפלסטיני הוא השליט כרגע. כש-20 פלסטינים הפגינו מידי יום נגד חנות "אהבה" באנגליה, מה שהוביל לסגירתה - איפה היו היהודים? למה הם לא באו מלהפגין מנגד? אנו נכשלים בהסברה ורתימת הקהילות היהודיות."

יורם דורי: ״המאבק ב-BDS הוא יותר מאבק פוליטי פנימי בישראל, מאשר איום אמיתי על ישראל. ישראל היא מדינה חזקה מאוד, ואף אחד לא יכול להוות איום קיומי עליה. אנחנו לא נמצאים ב-1939, אלא ב-2016. יש לנו את אחת הכלכלות החזקות בעולם, הצבא החזק במזרח התיכון, ואנחנו לא קורבן ולא נהיה קורבן בעבור ניצול ציני של פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית. יש מדינה קטנה בעולם, קוראים לה סין, עם 1.5. מיליארד תושבים. תבואו לשדה התעופה - מידי יום נוחתים עשרות אנשי עסקים סינים שבאים לעשות עסקים בישראל. יש מדינה קטנה נוספת, שכנתה של סין - הודו, שעושה עסקאות עם ישראל במיליונים . יש BDS בסין וביפן שמהוות 40 אחוז מהכלכלה העולמית? אז נכון, שבדיה עושה חרמות על ישראל. קשה להתמודד עם מדינה שבמלחמת העולם השנייה החליטה להיות ניטראלית."

לימוד FSU הינו פרויקט חינוכי-תרבותי ייחודי לצעירים יהודים ממדינות חבר העמים לשעבר. הפרויקט מאפשר מסגרת פלורליסטית, שוויונית ובלתי תלויה לחייהם היהודים על מנת לחזק אצלם את הזהות היהודית, חיבור אל שורשיהם היהודיים והזיקה למדינת ישראל.הפרויקט נוסד בשלהי 2005 על-ידי חיים צ'סלר (ישראל) וסנדרה קאהן (ארה"ב), ופועל ב-12 קהילות יהודיות בעולם, בשמונה מדינות: רוסיה (מוסקבה, סנט פטרבורג המזרח הרחוק ואזור וולגה), אוקראינה, ארה"ב (ניו-יורק והחוף המערבי), מולדובה, בלרוס, קנדה, אוסטרליה וישראל. מאז הקמתו, בכנסים ופסטיבלים שונים של הפרויקט נטלו חלק כ-35,000 משתתפים.