שביתת בוחני הנהיגה ועובדי משרד התחבורה נמשכת *** במקביל החל ממחר (א'), צעדים ארגוניים בשירות המדינה: כצעד ראשון תופסק גביית המיסים בישראל ולא תהיה גבייה של קנסות ואגרות *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "כוונת המדינה להעביר עובדים למעמד של עובדי קבלן ולקדם צעדים חד-צדדיים על גב העובדים, הם ביטויים למדיניות פסולה. לא נסכים לכך" *** יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי: "במידה והסוגיות שנמצאות במחלוקת לא ייפתרו, נחריף את הצעדים"

כלים

בהתאם להחלטת מטה המאבק של עובדי המדינה, מחר (א') תושבת יחידת שע"מ (שירותי עיבוד ממוכנים), המספקת בין היתר, שירותי מידע ממוחשבים לרשות המיסים. כתוצאה מהשבתת היחידה תופסק באופן מלא גביית המיסים במדינת ישראל. בנוסף לכך, תופסק גם פעילותה של רשות האכיפה והגבייה שאחראית לגביית הקנסות, האגרות וההוצאות למדינה ולא ניתן יהיה לשלם קנסות שונים, בהם קנסות תעבורה, קנסות שהוטלו על פי חוק העבירות המנהליות וקנסות למשרדי ממשלה שונים.

בתוך כך, נמשכת מחאת בוחני הנהיגה, שתיכנס מחר לשבוע השלישי. נזכיר כי מחאת הבוחנים החלה בעקבות פרסום המכרז הממשלתי שמטרתו להפריט את מבחני הנהיגה בישראל ולהעביר את הבוחנים למעמד של עובדי קבלן. במקביל לעובדה שגם מחר, בדומה לשבועיים האחרונים, לא יתקיימו טסטים ברחבי הארץ, עובדי משרד התחבורה ימשיכו בשיבושים וישביתו סניפים של משרדי הרישוי במחוזות השונים.

ההחלטה להקים את מטה המאבק של עובדי המדינה, והנקיטה בצעדים ארגוניים נוספים שיחלו מחר (א'), קרמו עור וגידים על רקע הרחבת תבניות העסקה פוגעניות בשירות המדינה, קידום צעדים חד-צדדים בעלי השלכות שליליות על העובדים והניסיון לכרסם בכוחה של העבודה המאורגנת, תוך רמיסת הנורמות הנהוגות ביחסי עבודה קיבוציים, כמו למשל העסקת עובדים בחוזים אישיים וניסיון להעביר עובדי מדינה למעמד של עובדי קבלן.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בצאת השבת כי: "לא נסכים להתנהלות כוחנית של אף מעסיק כלפי העובדים, ובוודאי שלא ניתן לזה לעבור על סדר היום כשהמעסיק הוא המדינה בעצמה. כוונת המדינה להעביר עובדים למעמד של עובדי קבלן ולקדם צעדים חד-צדדיים על גב העובדים, הם ביטויים למדיניות פסולה. ההסתדרות תמשיך לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת לצמצם צורות העסקה נצלניות וכדי להבטיח כי אף מהלך או רפורמה, שיש להם השלכות על העובדים, לא יצאו לפועל מבלי שלעובדים היה חלק בקבלת ההחלטות".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף: "פגיעה בעובדי המדינה היא פגיעה בשירות שניתן לכלל אזרחי ישראל. במקום לשפר את השירות לאזרחים, אנו עדים למתקפה שעלולה להסב לו פגיעה קשה. במידה והסוגיות שנמצאות במחלוקת לא ייפתרו, נחריף את הצעדים".