סקר חדש מצביע על עלייה ברמת הדאגה לביטחון האישי בקרב יהודים החיים בארה"ב: 52% מיהודי ניו יורק ולוס אנג'לס חוששים לביטחונם האישי לאור גל הטרור העולמי. כך עולה מסקר שנערך בקרב 500 יהודים המתגוררים בלוס אנג'לס וניו יורק והוצג בכנס לימוד FSU בניו יורק שנערך בסופ"ש

עוד עולה מהסקר: 37.3% חשים כי חלה בשנתיים האחרונות עלייה באנטישמיות בארה"ב; 79% תומכים במחאה כנגד תנועת ה-BDS ו-61% יסכימו לקחת חלק פעיל במאבק. 67% מעריכים כי ה-BDS עשוי להוות איום אסטרטגי על מדינת ישראל והעם היהודי; 83% השיבו כי יהודים שמצליחים בהוליווד צריכים לקדם את מעמדה של ישראל והעם היהודי בעולם; חיים צ'סלר יו"ר לימוד FSU: "טיפול יסודי במאבק נגד החרם על ישראל חייב לשלב בתוכו את הקהילות היהודיות, לצד פעילות ממשלתית, ויוזמות מהמגזר השלישי והקהילה העסקית"

סקר הבוחן את עמדות הציבור היהודי בלוס אנג'לס וניו יורק בנוגע לביטחונם האישי לאור אירועי הטרור האחרונים, המאבק בתנועת ה-BDS, האנטישמיות, ומעורבות תעשיית הקולנוע בארה"ב למען מדינת ישראל והעם היהודי, נערך בחודשיים האחרונים בקרב 500 יהודים מלוס אנג'לס וניו יורק. הסקר הוצג בכנס לימוד (FSU) שמתקיים בסופ"ש בניו יורק בהשתתפות למעלה מ-900 יהודים מרחבי ארה"ב.

מתוצאות הסקר ניכר כי חלה ירידה דרמטית בתחושת הביטחון האישי של הנשאלים לאור גל הטרור באירופה ובישראל. 52% השיבו כי הם חשים מודאגים יותר (33.1% מודאגים מעט יותר, ו-19.3% מודאגים הרבה יותר). 29.5% השיבו כי לא חל שינוי והם מודאגים באותה מידה. 15.7% השיבו כי לא חל שינוי ואינם מודאגים.

37.3% מהמשיבים ענו כי בשנתיים האחרונות האנטישמיות בארה"ב התחזקה, 48.8% השיבו כי האנטישמיות נשארה באותה מידה, ו-2.4% ענו כי האנטישמיות נחלשה. בפילוח התשובות בין תושבי ניו יורק לתושבי לוס אנג'לס עלה כי 44.2% מתושבי ניו יורק הרגישו שהאנטישמיות עלה, לעומת 31.5% מתושבי לוס אנג'לס.

79% מהמשיבים ענו כי הם תומכים במחאה כנגד תנועת ה-BDS (63.3% תומכים במידה רבה, 15.7% תומכים במידה בינונית). 19% אינם תומכים במחאה. 61% השיבו כי יסכימו לקחת חלק פעיל במאבק כנגד ה-BDS (41% ככה"נ שכן, 20.5% בוודאות). 29.5% השיבו כי לא יסכימו לקחת חלק פעיל במחאה.

בפילוח בין תושבי לוס אנג'לס לניו יורק, עלה כי 64% מתושבי לוס אנג'לס יסכימו לקחת חלק פעיל במחאה, לעומת 58% מתושבי ניו יורק.

עוד עלה מהסקר כי 67% חושבים שה-BDS עשוי להוות איום אסטרטגי על מדינת ישראל והעם היהודי (34.3% בוודאות, 32.5% ככה"נ), לעומת 30% שהשיבו בשלילה.

70% מתושבי ניו יורק השיבו כי ה-BDS עלול להוות איום אסטרטגי, לעומת 64% מתושבי לוס אנג'לס.

כמו כן נשאלו יהודי ניו יורק ולוס אנג'לס באיזו מידה הם מתנגדים או תומכים בהחזקת הרשויות הרשמיות בישראל ושירותי הדת על ידי היהדות האורתודוקסית באופן בלעדי. 30% השיבו כי הם תומכים בהמשך הסטטוס קוו (25% מתושבי ניו יורק, ו-34% מתושבי לוס אנג'לס). 63% מתנגדים להמשך המונופול של היהדות האורתודוקסית (70% מתושבי ניו יורק, ו-57% מתושבי לוס אנג'לס).

בהמשך נשאלו על מידת המעורבות והתמיכה של תעשיית הקולנוע בישראל. 32% השיבו כי תעשיית הקולנוע בהוליווד והתקשורת תומכים בישראל (35% בניו יורק, 29% בלוס אנגל'ס). 50% השיבו כי תעשיית הקולנוע איננה תומכת בישראל (52% בניו יורק, 48% בלוס אנג'לס). 54% השיבו כי היהודים בתעשיית הקולנוע תורמים למעמדה של ישראל בעולם (61% בלוס אנג'לס, 47% בניו יורק). 33% השיבו כי היהודים בתעשיית הקולנוע אינם תורמים למעמדה של ישראל (30% בלוס אנג'לס, 36% בניו יורק).

84% השיבו כי הם חשים גאווה כתוצאה מהצלחתם של שחקנים, במאים ומפיקים יהודים בהוליווד (88% בלוס אנג'לס, 81% בניו יורק). 10% השיבו כי אינם חשים גאווה (8% בלוס אנג'לס, 13% בניו יורק).

83% השיבו כי יהודים שמצליחים בהוליווד צריכים לקדם את מעמדה של ישראל והעם היהודי בעולם (87% בלוס אנג'לס, 78% בניו יורק). 7% השיבו בשלילה (2% בלוס אנג'לס, 13% בניו יורק).

חיים צ'סלר, יו"ר ומייסד לימוד FSU: "מנתוני הסקר ניתן לראות כי דברים שמטרידים את אזרחי ישראל מטרידים גם את היהודים יוצאי חבר העמים המתגוררים בארה"ב. אין ספק שטיפול יסודי במאבק נגד החרם על ישראל חייב לשלב בתוכו את הקהילות היהודיות, לצד פעילות ממשלתית, ויוזמות מהמגזר השלישי והקהילה העסקית".

לימוד FSU הינו פרויקט חינוכי-תרבותי ייחודי לצעירים יהודים ממדינות חבר העמים לשעבר. הפרויקט מאפשר מסגרת פלורליסטית, שוויונית ובלתי תלויה לחייהם היהודים על מנת לחזק אצלם את הזהות היהודית, חיבור אל שורשיהם היהודיים והזיקה למדינת ישראל.

הפרויקט נוסד בשלהי 2005 על-ידי חיים צ'סלר (ישראל) וסנדרה קאהן (ארה"ב), ופועל ב-12 קהילות יהודיות בעולם, בשמונה מדינות: רוסיה (מוסקבה, סנט פטרבורג המזרח הרחוק ואזור וולגה), אוקראינה, ארה"ב (ניו-יורק והחוף המערבי), מולדובה, בלרוס, קנדה, אוסטרליה וישראל. מאז הקמתו, בכנסים ופסטיבלים שונים של הפרויקט נטלו חלק כ-35,000 משתתפים.

אירועי LIMMUD FSU מתבססים על עקרונותיה של תנועת "לימוד" העולמית: התנדבות (הכנסים מאורגנים על-ידי מתנדבים, והמרצים מופיעים ללא תמורה כספית), השתתפות בתשלום-אנו דוגלים בעקרון שעל המשתתף לשלם עבור השתתפותו, מה שמבטיח אוכלוסייה מתעניינת ורצינית), חופש בחירה וריבוי אפשרויות, היעדר זיהוי פוליטי ובלתי מזוהה ארגונית עם שום גורם) ועוד.

LIMMUD FSU הוא מלכ"ר הנתמך על-ידי גופים ואישים רבים, ביניהם ניתן למנות את מת'יו ברונפמן, אהרון פרנקל, רונלד לאודר, ועידת התביעות, קק"ל, הפדרציה היהודית של ניו-יורק, הג'וינט והסוכנות היהודית.