משלחת עיתונאים בכירים מאינדונזיה- מדינה מוסלמית שלישראל אין איתה קשרים דיפלומטיים - ביקרה במרכז הרפואי זיו בצפת- והתרשמה ממתן הטיפול המקצועי וההומניטרי לפצועי המלחמה מסוריה

משלחת העיתונאים הבכירים מאינדונזיה המבקרת בישראל
משלחת העיתונאים הבכירים מאינדונזיה המבקרת בישראל

לאחר שנפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו חברי משלחת העיתונאים הבכירים מאינדונזיה , המבקרת בישראל ביוזמת משרד החוץ לביקור במרכז הרפואי זיו בצפת להתרשם מהטיפול המקצועי וההומניטרי בפצועי מלחמת האזרחים בסוריה.

פרופ' אלכסנדר לרנר מנהל המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו ,המומחה בניתוחים מורכבים של פציעות מלחמה קשות - סיפר למשלחת כי בית החולים טיפל במעל 600 פצועים סורים , במהלך שלוש השנים האחרונות , וכי ביניהם גם נשים וילדים עם פציעות מלחמה קשות מאוד.

חברי המשלחת ביקרו כמה מהפצועים הסורים שעדיין מאושפזים במחלקה האורטופדית ואמרו כי הם מתרשמים עמוקות מהטיפול של צוותי הרפואה. במרכז הרפואי זיו, בפצועים הסורים הנחשבים לאויב מדינת ישראל.

עוד סיפרו אנשי המשלחת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר להם בפגישתו איתם כי הגיע הזמן ליחסים רשמיים בין אינדונזיה לישראל וכי לשתי המדינות קיימות הזדמנויות לשיתוף פעולה בתחום המים והטכנולוגיה. עוד ציין ראש הממשלה כי באסיה יש לישראל יחסים מצוינים עם מספר מדינות ובראשן: סין,יפן, הודו ווייטנאם.

וכי ישראל מעמיקה יחסיה עם אפריקה, אמריקה הלטינית ורוסיה וכי גם עם העולם הערבי היחסים משתנים, מאחר ומדינות אלו הינן בעלי ברית במאבק באסלאם הקיצוני.