העירייה תומכת בהקמת יער קהילתי במקום תוכנית בנייה. קק"ל: "שמחים על ההחלטה. תוכנית הבניה באזור אינה פתרון לדיור בר-השגה ויש בירושלים עתודות בנייה ל-66 אלף יחידות דיור. כולם מבינים שלא נכון לפגוע ביערות ובשטחים הפתוחים"

כלים
צבאים במצפה נפתוח
צבאים במצפה נפתוח

הוועדה המקומית לתכנון בירושלים, בראשות ראש העיר ניר ברקת, אישרה היום את תוכנית הקמת יער קהילתי במצפה נפתוח, כחלק מהמאבק בתוכנית הבנייה של הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל). המשמעות היא הצטרפות של עיריית ירושלים לתוכנית שהגישו קק"ל וארגון "רמות למען הסביבה" הקוראת להקים באזור פארק קהילתי שישמור על היער והשטחים הפתוחים לרווחת התושבים. תוכנית הפארק הוגשה לוועדה המחוזית.

התוכנית שהגישה העירייה היא חלופה לתוכנית הפיתוח שמקודמת בותמ"ל לבניית 1650 יחידות דיור במצפה נפתוח, תוך פגיעה אנושה בשטחי טבע ונוף שעלולה לגרום להכחדה של עדר הצבאים הארץ ישראלים הגדול באזור.

מתנגדי תוכנית הבניה טוענים כי אין בה כדי להביא לפתרון מצוקת הדיור בר-ההשגה באזור, ולכן אין הצדקה לפגיעה הקשה ביער ובשטחים הפתוחים. עוד הם טוענים כי בשטח העיר ירושלים מצויים כבר עתודות קרקע לבניית 66 אלף יחידות דיור.

מקרן קיימת נמסר: "אנו מאמינים שהצטרפות עיריית ירושלים כמגישה נוספת לתוכנית תוסיף משקל רב ומהותי להצלחת המאבק לשימור היער והשטחים הפתוחים, שטחים ציבוריים ושטחי ספורט ופנאי לרווחת התושבים". כמו כן העריכו כי בכוונת עיריית ירושלים לחבר את שטחי התוכנית לפארק המטרופוליטני של ירושלים.

תמיר ניר, סגן ראש העיר (סיעת ירושלמים) אמר: אני מברך על החלטת הוועדה המקומית להצטרף לתוכנית של קק״ל לפארק במצפה נפתוח. מדובר בשטח הטבע האיכותי ביותר בעיר כרגע, וברור שכולם – מראש העיר, דרך חברי המועצה, תושבי שכונת רמות ותושבי ירושלים - סבורים שיש לשמר את המקום המיוחד הזה כפארק טבע עירוני. אנו נחושים לעצור את תוכניות הבנייה שמציע הותמ״ל בצורה כוחנית ולא דמוקרטית".

חביבה שפר, מארגון "רמות למען הסביבה" אמרה: "זהו הישג עצום ובשורה משמחת לכל מי ששימור השטחים הפתוחים במצפה נפתוח חשובים לו".