נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין השתתף היום, יום שלישי, י"ט אשר ב', 29 במרץ, בכנס כנרת השני לחינוך, אקדמיה ופריפריה בנושא עידוד למצוינות אשר התקיים במכללה האקדמית כנרת. במהלך הכנס הוענק לנשיא תואר 'יקיר המכללה האקדמית כנרת' ולאחר מכן שוחח הנשיא עם האלוף במיל' אילן בירן על בימת הכנס, והשיב לשאלות שהעלו הסטודנטים הלומדים במכללה

כלים
נשיא המדינה עם נשיא המכללה פרופ' שמעון גפשטיין והאלוף במיל' אילן בירן. צילום: מארק ניימן/ לע"מ
נשיא המדינה עם נשיא המכללה פרופ' שמעון גפשטיין והאלוף במיל' אילן בירן. צילום: מארק ניימן/ לע"מ

"הטרוגניות מחויבת מציאות לבניית חברה אמיצה שמקבלת את האחר," אמר הנשיא בתשובה לשאלה אודות עמדתו כלפי המגוון בחברה הישראלית והאתגר שהיא מציבה.

הנשיא הדגיש כי הטרוגניות ומפגש בין מגזרים שונים בחברה הישראלית יכולים להפרות ולפתח את החברה ואמר: "אנשים מגלויות, מעמים, ושבטים שונים יוצרים בישראל חוויה ישראלית מעולה".

הנשיא הוסיף: "מותר לא להסכים אבל צריך להבין ולהכיר מה האחר אומר." הנשיא ציין כי בעבר נפגשו המגזרים השונים בחברה הישראלית במסגרת השירות בצה"ל ואילו היום מקומות העבודה ומכללות דוגמת מכללת כנרת ואוניברסיטאות הפכו למקום בו נפגשים החלקים השונים שמרכיבים את החברה הישראלית.

"כאן גדל ומתפתח דור העתיד של מדינת ישראל, מנהיגי העתיד", השיב הנשיא לשאלה על השקפת עולמו בענייני חינוך ואקדמיה והוסיף: "בבתי הספר בפריפריה מגיעים להישגים עצומים, ישנם בתי ספר מעולים אבל לא תמיד מתאפשר לבוגרי בתי הספר הללו לפני גיוס או אחריו להגיע למקומות של קניית דעת".

בסיום דבריו אמר הנשיא: "יש לתת תקווה ישראלית לכל המערכות בישראל. אסור לכפות על קבוצה מסוימת, שבט מסוים, את אורחות החיים שאנו רוצים, אלא ליצור מצב שכל אחד יוכל לחיות לחוד וכולנו לחיות יחד".