לפיד לנבחרת 'שגרירי אל על' בנתב"ג: "אתם לא עוסקים רק בהסברה, אתם עוסקים בשמירה על הביטחון הלאומי שלנו. הבריתות האסטרטגיות של ישראל הן הבסיס לבטחון הלאומי שלנו. דעת קהל משפיעה עליהן והזירה הוזנחה באופן שפוגע בבטחון הלאומי". "אם משמיצים את ישראל בעולם צריך ללכת ולהלחם- לא לוותר מראש ולהגיד לעצמנו "גם ככה כולם אנטישמים". צריך להלחם- זה מה שאני עושה, זה מה שאתם עושים"

ח"כ יאיר לפיד במפגש עם נבחרת "שגריר אל על" בנתב"ג
ח"כ יאיר לפיד במפגש עם נבחרת "שגריר אל על" בנתב"ג

על רקע עליית פעילות ארגוני החרם נגד ישראל ושורת ההחלטות שעלו במועצת זכויות האדם של האו"ם בינהן גיבוש "הרשימות השחורות" של עסקים ישראלים, הגיע אמש יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, למפגש עם נבחרת "שגריר אל על" בנתב"ג

חברי פרוייקט "שגרירי אל על" לוקחים חלק בבמאמץ ההסברה הלאומי בהתנדבות בעת שהייתם בחו"ל ומקיימים ארועי הסברה ברחבי העולם.

לפיד הציג ל"שגרירי אל על" דרכים להתמודדות עם הקשיים בהם הם נתקלים במהלך ארועי הסברה שהם מקיימים למען ישראל ברחבי העולם: "תלכו ותספרו שני סיפורים: סיפורה של ישראל היפה, ישראל הדמוקרטית שיש בה זכויות למיעוטים וחופש ביטוי והיא אומת הסטארטאפ כמו שאתם עושים והסיפור השני זה לספר לעולם מה קורה באמת מאחורי הקלעים. מי הם אותם אנשים שעומדים מאחורי ה- BDS המבקשים להשמיץ את ישראל. תספרו שאדיאולוגיות אסלאמיות מנצלות את תמימותם של ארגוני זוכיות אדם באירופה ובארה"ב כדי להפיץ משנה של אנשים רצחניים שאינם רוצים להקים מדינה פלסטינית לצד ישראל אלא על חורבותיה של ישראל"

כזכור, מוביל לפיד מבצע לחלוקת חומרי הסברה נגד ה- BDS ליוצאים לחו"ל כחלק מהמאמץ ההסברתי של ישראל בעולם. פרוייקט שמקיימים צעירי המפלגה בנקודות רבות ברחבי הארץ ובנתב"ג. לפיד חילק את החומרים גם ל"שגרירי אל על": "אנחנו מחלקים בנתב"ג חוברות הסברה שיש בהם את כל הפרטים על הסיפור מאחורי ה- BDS ועובדות שצריכים בעולם לשמוע כדי שכל מי שיוצא לחו"ל יוכל להצטרף למאבק נגד החרם על ישראל"

אלון פוטרמן, מנהל תוכנית שגרירי "אל על": ברחבי העולם יש מקומות רבים שמציגים את ישראל בזווית שלילית ולא אוביקטיבית ולקחנו על עצמנו כאן, חבורה של 200 איש, שיש לה מכנה משותף, וערכים משותפים שעסוקים יחד בדבר אחד מרכזי להסביר ולייצג את מדינת ישראל בעולם"

ויקי שלמה, שגרירה בפרוייקט של "אל על" סיפרה על החוויות שלה ברחבי העולם: "חשוב לי לדבר על ישראל בכל מקום ומול כל מי שפוגש אותי כי אני אוהבת את ישראל ואני רוצה שהעולם יראה עוד משהו על ישראל, שיראה זווית אחרת ממה שהוא רואה בחדשות. אנחנו בוחרים לעשות צעד אקטיבי ולספר על ישראל בעולם ויש גם התנגדויות אבל כשאנחנו עומדים שם יהודים ולא יהודים זו התשובה הכי טובה להתנגדות שנוצרת בקהל"