ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, על תיקון החקיקה בנושא האפוטרופסות- קבלת החלטות נתמכת: "אני מברכת את השרה שקד על העברת התיקון החשוב הזה." התיקון יאפשר למנות תומך קבלת החלטות בעבור אדם בעל מוגבלות שכלית ונפשית, לצורך סיוע בקבלת החלטות ולצורך ביצוע פעולות משפטיות כאלטרנטיבה למינוי אפוטרופוס המקבל את ההחלטות עבור האדם באופן בלעדי.

כלים
ח"כ אלהרר על תיקון החקיקה בנושא האפוטרופסות שעבר היום בוועדת שרים לחקיקה: "מדובר במהפכה לאנשים עם מוגבלויות"
ח"כ אלהרר על תיקון החקיקה בנושא האפוטרופסות שעבר היום בוועדת שרים לחקיקה: "מדובר במהפכה לאנשים עם מוגבלויות"

"לדברי אלהרר, "מדובר במהפכה של ממש שתביא לשינוי יסודי בחייהם של אנשים עם מוגבלויות. מזה שנים שנאלצו אנשים עם מוגבלויות לקבל החלטות הנוגעות לרכוש או לגוף בעזרת גורמים חיצוניים ונמנעה מהם זכות הבחירה וחופש העצמאות לעשות עם כספם וגופם ככל שעולה על רוחם.

אלהרר הוסיפה כי "מדובר בתיקון משמעותי שיביא למימוש מלא של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, אשר קובע שאדם עם מוגבלויות יקבל החלטות הנוגעות לחייו וליישום האמנה הבינלאומית בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות משנת 2006, עליה חתומה ואותה אישררה מדינת ישראל."

מעכשיו כשנאמר "שום דבר עלינו בלעדינו" הדבר מקבל משמעות יתרה באמצעות שינוי החקיקה." אמרה אלהרר."

התיקון יאפשר למנות תומך קבלת החלטות בעבור אדם בעל מוגבלות שכלית ונפשית, לצורך סיוע בקבלת החלטות ולצורך ביצוע פעולות משפטיות כאלטרנטיבה למינוי אפוטרופוס המקבל את ההחלטות עבור האדם באופן בלעדי. כלומר, הצעת החוק מציעה מסלול חלופי של תמיכה בקבלת החלטות.

תפקידו של תומך ההחלטות לסייע לאדם בעל מוגבלות שכלית ונפשית בניהול ענייניו הכספיים ובקבלת החלטות נדרשות, עם זאת הוא אינו אפוטרופוס ואינו בעל המילה האחרונה. באופן זה מתאפשרת עצמאותו של הנתמך.

משך קבלת הסיוע תלוי ברצונו של האדם וניתן למנות תומך החלטות כחלופה למינוי אפוטרופוס, במידה וקשייו של הנתמך אינם חמורים דיים לצורך שלילת כשרותו המשפטית.