רשות המסים ערכה מבצע ביקורת באילת: מנהלת עמותה לא רשמה עשרות אלפי שקלים* עורך דין לא רשם הכנסות בגין שכר טרחה* בעל דוכני מכירה בטיילת לא דיווח כלל על הכנסותיו

כלים

אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה מבצע ביקורת רישום הכנסות באילת. במסגרת המבצע התבצעו 158 ביקורות, בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בחנות רהיטים גילו המבקרים כי מכירות בסך 7,000 ₪ שנתקבלו בכרטיסי אשראי לא נרשמו בספרי הסבר העסק. בעל החנות טען "לא הוצאתי חשבונית כי עדיין לא סיימו לשלם לי, בסיום התשלומים אוציא". מבדיקת חשבונות בנק של עורך דין עלה כי שני תקבולים שקיבל עבור שכר טרחה לא נרשמו בספרים. תגובת עורך הדין "מעכשיו והלאה אני ארשום קבלה, אקפיד ואתקן".

בבדיקה שנערכה בעמותה להצלת בעלי חיים נמצא כי המקום החל לפעול לפני כ-10 חודשים, אך לא נפתח תיק במס הכנסה ולא דווח על תרומות שנתקבלו בהיקף של עשרות אלפי שקלים בכסף ובסכומים ניכרים בשווה כסף (תשלום עבור מוצרים וטיפולים ישירות לספק העמותה על ידי תורמים).יו"ר העמותה הסבירה "חשבתי שצריך לדווח רק בסוף השנה". התיק הועבר לבדיקת מחלקת חקירות ויו"ר העמותה נחקרה.

בביקורת ניהול ספרים שנערכה בדוכן הנמצא בטיילת, נמצא כי בבעלות מפעיל הדוכן עוד 2 או 3 דוכנים אותם הוא מפעיל כ- 3 שנים. בעל הדוכנים רושם את ההכנסות אך אינו מדווח לרשויות המס ותיק השומה שלו המתנהל בכלל בפקיד שומה כפר סבא סגור. באופן מיידי נפתח לו תיק באילת והוא נדרש להגיש דו"חות והתיק והממצאים הועברו לטיפולה של מחלקת חקירות.

המבצע נערך כחלק מפעילות שוטפת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת, כמו גם להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.