"אמנסטי אינטרנשיונל": הזדמנות היסטורית לעצור את מעגל הדיכוי באמצעות מעצרים פוליטיים במיאנמר - תנועת זכויות האדם הבינלאומית "אמנסטי אינטרנשיונל" תשיק ביום חמישי במסיבת עיתונאים ראשונה מסוגה במיאנמר את הדו"ח הסוקר את המעצרים הפוליטיים במדינה. התנועה קוראת לממשלה החדשה במדינה, שתיכנס לתפקידה באפריל, לנצל את ההזדמנות ההיסטורית ולהוביל שינוי של ממש בחוקי המדינה שמגבים את מדיניות הדיכוי באמצעות מעצרים פוליטיים

כלים

ממשלת מיאנמר החדשה, שתחל את כהונתה באפריל הקרוב, חייבת לנצל את ההזדמנות ההיסטורית שנפלה בחיקה ולהוביל שינוי אמיתי ועמוק בחוקי המדינה, שגיבו מדיניות ארוכת שנים של דיכוי באמצעות מעצרים שרירותיים של פעילים פוליטיים.

כך הודיעה תנועת זכויות האדם הבינלאומית "אמנסטי אינטרנשיונל" בדו"ח שהשיקה היום (ה') במסיבת עיתונאים ביאנגון שבמיאנמר. הדו"ח, שכותרתו היא "New expression meets old repression", אף קורא לממשלה החדשה, שבה צפויה להיות חברה גם זוכת פרס נובל לשלום, פעילת זכויות האדם אונג סן סו צ'י, לשחרר מיידית את כל עצירי המצפון מכל בתי הסוהר במדינה.

"ניתן לקרוא את ספר החוקים של מיאנמר כמדריך לדיכוי, והרשויות במדינה ניצלו את החוק בשנים האחרונות כדי להשתיק כל התנגדות", אמרה צ'מפה פאטל, מנהלת משרד דרום-מזרח אסיה של "אמנסטי אינטרנשיונל".

פאטל הוסיפה כי "על מנת לשבור את מעגל המעצרים הפוליטיים האכזרי, על הממשלה החדשה לתעדף את שינוי החוק במדינה כדי להבטיח שהבעת דעות כבר לא יהווה פשע, ולשחרר מיידית מהכלא את כל אלו שנכלאו רק משום שהביעו את דעתם. זה יכול להיות שחר חדש שיפציע על זכויות האדם במיאנמר, אבל המשימה שעומדת בפני ממשלתה החדשה היא אדירת מימדים".

דובר "אמנסטי אינטרנשיונל" ישראל, גיל נוה, הוסיף כי: "תנועת זכויות האדם הבינלאומית 'אמנסטי אינטרנשיונל' ממשיכה במאבקה העולמי נגד מעצרים שרירותיים מסיבות פוליטיות, שהם כלי לדיכוי ולהשתקת מתנגדים פוליטיים. הניצול לרעה של מערכות המשפט וחוקים שמגבים כליאת בני אדם ללא משפט רווח לא רק במיאנמר ובמדינות שמזוהות עם משטרים חשוכים, אלא גם בישראל, שבה שיטת המעצרים המנהליים פשטה את הרגל והפכה לכלי פוליטי לדיכוי פעילים באופן שסותר את החוק הבינלאומי. בכל העולם, במיאנמר, בארצות הברית, ברוסיה, בסין ובמיוחד בישראל, יש להביא למשפט צדק את אלו שיש נגדם עדויות וראיות ולשחרר מיידית את אלו שנעצרו באופן שרירותי בגיבוי מלאכותי של חוקים שנוגדים את זכויות האדם".