מה עושה את הפיקנטו לכזה רכב עירוני מוצלח ומבוקש, שמסוגל להתמודד גם עם הצפיפות העירונית וגם עם הפקקים זוללי הדלק? ניתוח זה יראה לכם את יתרונות המכונית ומלוא יכולותיה

קרדיט תמונה Shutterstock
קרדיט תמונה Shutterstock
אורן הדר, תוכן שיווקי בשיתוף Carwiz

ישראל היא שוק קלאסי עבור רכב עירוני חסכוני: הערים צפופות ביותר ויש מחסור קבוע בחנייה, המשפחות גדולות ומחפשות תמיד רכב משני, והדלק מתייקר כל הזמן. לא פלא שנהגים רבים מחפשים מכונית שתתאים לערי הארץ ולפקקים ששותים גם זמן וגם דלק.

כבר שנים רבות שהפיתרון המומלץ הוא הקיה פיקנטו , שהיא שילוב כמעט יחיד מסוגו של מידות עירוניות אופטימליות, חלל פנימי מרשים, חיסכון בדלק ועלויות נמוכות ביותר. יתרונות אלה הם רק חלק ממה שהפך אותה למכונית הכי נמכרת בקטגוריית המיני שנה אחר שנה מאז הושקה בארץ ב-2011. היום ננתח את המכונית הקטנה לעומק, ונבין מדוע מדובר בכזה רכב עירוני מומלץ.

קיה פיקנטו: סיפור הצלחה ישראלי

הפיקנטו נולדה ב-2003 על בסיס רכיבי היונדאי גטס, וקיה נעזרה בה לחדור לשוק האירופי הקשוח. היתרון העיקרי הראשון שלה היה אבזור עשיר משל כל מתחרה, כמו חלונות חשמל ובקרת אקלים מלאה, נגן דיסקים תומך MP3 ועוד.

ב-2011 הגיעה לארץ, אחרי מתיחת פנים חשובה: הקטנה של קיה קיבלה עיצוב עגלגל וחמוד, והחלה למשוך נהגים צעירים. כמו כן, החלל הפנימי הוגדל, ונשארה רמת האבזור החריגה. ב-2013 כבשה הפיקנטו את הטבלה הישראלית עם 9,659 מסירות, וכך גם ב-2015 (12,694 מסירות) וב-2017 (11,765). נהגי ישראל התאהבו בקטנה של קיה בזכות יתרונותיה בעיר, יתרונותיה למשפחה ואפשרויות הרכישה.

מהם יתרונות הפיקנטו בעיר?

תצורת מיני קטנה אך לא מגבילה. אורכה של הפיקנטו ורוחבה מספיקים לתמרון נוח ברחוב צפוף, ומאוד קל להשחיל אותה לחניות גבוליות; ההיגוי חד ומדויק ויאפשר גם לנהגים ללא ניסיון רב להיצמד לכל מדרכה.

חיסכון מתמשך בדלק. גם הדגמים היותר ישנים של הפיקנטו עושים 15 ק"מ לליטר בעיר, אפילו בפקקים. דגמים חדשים יותר עושים 18 ק"מ לליטר ויותר, צריכת דלק מצוינת ביחס לקטגוריה. הדורות האחרונים של המכונית נשענים על מנועי בנזין 1.2 ליטר, שהם מהיעילים ביותר מסוגם.

מערכות בטיחות אקטיביות גם בדגמים ותיקים. ערי ישראל מספקות לנהג שלל אתגרי בטיחות לצערנו, מכבישים עם הסתרות בהם קל להיות מופתע, דרך תרבות נהיגה בעייתית ועד תשתיות לוקות בחסר. דגמי שנתון 2017 ואילך כוללים בלימת חירום אוטונומית, חיישני שמירת מרחק וחיזוקים מבניים.

קיה פיקנטו גם רכב חסכוני

לצד החיסכון בדלק, הפיקנטו תוכננה מראשיתה להיות אמינה ביותר - ומאוד פשוטה לתיקון ותחזוקה, כך שמוסכניק יוכל לפרק ולהחליף רכיבים מהר יותר ולחסוך את עלות שעות העבודה. הפופולריות של הדגמים לאורך השנים מילאה את השוק בחלפים, מה שהופך את הפיקנטו למכונית מאוד זולה לתיקון. החיסכון הזה עוזר למשפחה לצמצם הוצאות, ולבחור בפיקנטו גם כרכב משני בלי להזניק השחיקה בעו"ש.

למי שמעוניין לחסוך גם עלויות נוספות, הפיקנטו יד 2 נראית כמו בחירה טבעית. הפופולריות העצומה והמתמשכת שלה יצרה שוק משומשות יחיד במינו: תוכלו למצוא בו מכוניות שנוסעות מאז 2013, ונהגים שומרים עליהן היטב או נוסעים בהן יחסית מעט ומחליפים פיקנטו אחת באחרת. כך מתקבלות מכוניות במחיר מאוד נגיש, ואפשר למצוא פיקנטו בכל תקציב. השנתון המומלץ ביותר הוא 2017 ואילך, משום שבשנה זו הותקנו מערכות הבטיחות האקטיביות, מה שמשפר את העמידות ויכול להשפיע גם על עלויות ביטוח.

גם עבור הישראלים שמפנטזים על לקרוע ניילונים, הפיקנטו היא מהבודדות שמאפשרות לעשות זאת בפחות ממאה אלף שקל ודגם 2023 מציע שיפורי בטיחות בדמות מערכת תיקון סטייה מנתיב ועיצוב ספורטיבי ומסוגנן, שגורם למכונית הקטנה להיראות גם קשוחה.

הדגם הבא שיגיע אלינו באמצע 2024 צפוי לכלול שדרוגים נוספים: בלימה אוטומטית שמזהה רוכבי אופניים והולכי רגל, זיהוי רכב בשטחים מתים, וגם עיצוב עוד יותר אגרסיבי ואנרגטי בצירוף שיפורים אווירודינמיים שיצמצמו את צריכת הדלק.

לסיכום

בשורה התחתונה, הפיקנטו צפויה להישאר בצמרת טבלת המכוניות העירוניות, וישראלים ימשיכו לבחור בה. הדורות הבאים צפויים להיות חשמליים ולהקפיץ את החיסכון לרמות חדשות, מה שצפוי לקסום לנהגי העתיד. משפחות שמחפשות מכונית חסכונית קטנה יוכלו למצוא פיקנטו במחירים שונים, אם כי חשוב לזכור שהשנתונים בהם הותקנו מערכות בטיחות אקטיביות הם המומלצים והמשתלמים בחבורה.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.