רטיבות והצטברות של נוזלים מסוימים במקום אחד עשויים לגרום לנו לנזק ישיר או עקיף על ידי פגיעה בתשתית או ברכוש. כדי למנוע את כל אלו, פותחו פתרונות איטום שמאפשרים מבעוד מועד למנוע נזילות וחלולים ממקומות מסוימים אל תוך חללים שונים. א.משי איטום בע"מ מציעים חומרים שונים המאפשרים איטום וכן ייעוץ בכל הקשור לאיטום החלל.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

חשיבות האיטום

את המשפט "קצת מים, מה כבר יכול לקרות?", יוצא לשמוע לא מעט בארץ, כשמתחילים גשמים או כשמגיעה סופה כלשהי בחורף. באופן עקרוני, מים לא אמורים להזיק יותר מדי לאדם, אך נזק לאדם לא אמור לבוא בהכרח בצורה גופנית. הצטברויות של מים, רטיבות במקומות מסוימים וזרימת מים יכולים ליצור הרבה מאוד נזק הקשור לרכוש. למשל, מים יכולים להוביל לקצרים משמעותיים במערכות חשמליות שונות, דבר שיכול להוביל לפגיעה בחיי אדם ולפגיעה חמורה בתשתית. מים עשויים להסב נזק גם למבנים מסוימים עם רטיבות לאורך זמן באזורים שונים. כמו כן, טפטוף קבוע של מים יכול להפריע לפעולות מסוימות במקום שבו קיים הטפטוף, כמו מקומות עבודה למשל. לכן, חומרי איטום ברמה הכי גבוהה שקיימת היום בשוק הישראלי, משמעותיים במיוחד. באמצעות חומרים אלו ניתן להפוך מקום מסוים, שחדיר למים בצורה כזו או אחרת, לכזה שאטום והמים לא יכולים להיכנס אליו. איטום נכון, יעיל ומדויק יכול להוביל לחסכון בכסף, למניעת פגיעה ברכוש ואפילו למניעת פגיעה בגוף.

איטום גגות

באופן טבעי, גג הוא אחד המקומות מהם עשויים לנזול ולטפטף מים לתוך חלל מסוים. זה יכול להיעשות כתוצאה מחור מסוים שנוצר על הגג, או משחיקה של החומר שממנו עשוי הגג. מים יכולים לחדור, בזכות התכונה שלהם כחומר, דרך פתחים צרים מאוד, כאלו שאנחנו לא בהכרח רואים. הדבר יכול להוביל למצב בו לא נשים לב לנזילה, עד אשר יצטברו מים במקום מסוים, בדמות שלוליות למשל. חומר איטום לגג מאפשר אטימה של הגג וחזרה למצב המוטב. גם אם הנזילות נגרמת עקב גשמים קלים או סערה חזקה, גם אם זה קורה עקב הצטברות של נוזל על הגג מסיבות כאלו ואחרות, חומר האיטום אמור להפוך את המקום שהיה חדיר בעבר למים, לכזה שמים לא יכולים לעבור דרכו כלל.

חומרים לאיטום הגג

חומרי איטום גגות הם החומרים שמאפשרים כאמור להפוך את הגג מכזה שחדיר למים, לכזה שמים לא יכולים להיכנס דרכו אל החלל. ישנם כמה חומרים לאיטום גגות איכותיים ושונים שיכולים לאטום את הגג. סילרים הם חומרים שיכולים להציע איטום יעיל במיוחד. קיימים שני סוגים של סילרים, כאלו המבוססים על מים וכאלו שמבוססים על אלכוהול. גם בין סוגי הסילרים, ניתן להבחין למשל בין סילרים לאיטום גגות או בין סילרים לאבן, שיכולים לאטום למשל ריצוף. בחירת חומר האיטום צריכה להתבצע בהתאם לגג, בהתאם לפתח הנזילה ובהתאם לתנאים סביבתיים שיש בסמוך לגג.

איטום באמצעות צביעה

ניתן להפוך משטחים מסוימים לאטומים גם באמצעות צביעה. שלא כמו חומר לאיטום גגות, צבע אפוקסי מאפשר צביעה של משטחים מסוימים, תוך כדי הקניית עמידות בצורה גבוהה יותר למים. ניתן לצבוע משטחים רבים באמצעות הצבע הזה. התכונות של הצבע הזה מאפשרות להפוך את המשטח שצבוע לכזה שמים לא יצליחו לחדור אותו בצורה פשוטה, מבלי שיש צורך בעבודות איטום מורכבות. צבע זה יכול לשמש גם בתור צבע לבטון, אם הרטיבות מגיעה ממשטח מבוטן.

קבלת החלטות נכונות

כשרוצים לאטום גג, רצפה או כל דבר אחר, חשוב לקבל את ההחלטות הנכונות. ביצוע איטום בצורה לא טובה יכול לגרום לכך שהמים לא יפסיקו לחדור אל החלל אותו תכננתם לאטום. על מנת לבצע את האיטום בצורה הנכונה ביותר, כדאי לכם לקבל ייעוץ מאיש מקצוע. יועץ איטום, שמתמחה בסוגי האיטום של המשטחים השונים, יוכל לבחון את המקרה שלכם באופן ספציפי ולייעץ לכם איך לבצע את האיטום.

הכל במקום אחד

איטום אולי נשמעת כמו פעולה פשוטה, איך היא קצת מורכבת יותר מזה. דרושה פעולה נכונה ושימוש בציוד המתאים ביותר. אם אתם מעוניינים לבצע צביעה לצרכי מניעת רטיבות, או שאתם צריכים לבצע איטום באופן דחוף, תוכלו למצוא את א. משי חומרי איטום ופתרונות תחת מקום אחד .