מי שזוכים לבלות בחופשת שייט על גבי אחת מאוניות הפאר של חברת שייט התענוגות רויאל קריביאן נהנים מהפלגה מפנקת ב"מלון חמישה כוכבים", בין היתר, מוגשות גם סעודות מלכים באווירה יוקרתית במיוחד במהלך השייט. על קוד הלבוש והתפריט בכתבה הבאה.

חדר אוכל בשייט תענוגות (קרדיט לתמונה Shutterstock)
חדר אוכל בשייט תענוגות (קרדיט לתמונה Shutterstock)

 

מי שזוכים לבלות בחופשת שייט על גבי אחת מאוניות הפאר של חברת שייט התענוגות רויאל קריביאן נהנים מהפלגה מפנקת ב"מלון חמישה כוכבים" ובו שלל פינוקים, ביניהם מתחמי ספא, כושר, מועדוני פעילות לילדים ולנוער, שפע של מסעדות וברים להנאת הנופשים, מתחמי חנויות לקניות על האוניה, ועוד הרבה. בין היתר, מוגשות גם סעודות מלכים באווירה יוקרתית במיוחד במהלך השייט. על קוד הלבוש והתפריט בכתבה הבאה.

חברת הספנות רויאל קריביאן ידועה בקולינריה האיכותית שהיא מציעה, החברה מעסיקה שפים בעלי שם מכל רחבי העולם בכדי להבטיח שכל ארוחה בכל אחת מן האוניות שלהם תהיה מענגת. בהתחשב בעובדה שאנשים מכול העולם משתתפים בהפלגות, מדובר באתגר לא פשוט הכולל מציאת מכנה משותף רחב קולינרית ושמירה על סטנדרט של שייט תענוגות.

מה לארוחת ערב? על המגוון העצום של ארוחות על סיפון האוניות מבית "רויאל קריביאן"

צי הספינות של רויאל קריביאן הוא מהמרשימים בעולם - גם בתחום הקולינריה. לא פחות מעשרה מתחמי אוכל תמצאו מעל ספינות הדגל של חברת הספנות - ביניהן:

מתחם חדר האוכל הראשי - בו ייערכו ארוחות הפאר וארוחות הבוקר והערב מסעדת סושי מסעדה איטלקית המגישה מיני פיצות ומאפים מאפיה המגישה מיני מתוקים ודונאטס בית קפה מפנק ובוטיקי ארוחות מן המטבח הים תיכוני פינת "מזון מהיר", כמו למשל נקניקיות איכות בלחמניות

מעל הסיפון של כל אחת מספינות החברה, תגלו הגשה קבועה של ארוחת בוקר, צהרים וערב בחדר האוכל הראשי של הספינה. ארוחת הבוקר כוללת ביצים בתצורות שונות, מאפים, מיצים טבעיים, פנקייקים, וגבינות מסוגים שונים, בעוד שארוחת הצהריים וארוחת הערב כוללות תפריט מתחלף.

אותו תפריט מאפשר הנאה ממאכלי גורמה בתפריטים שתוכננו בידי מיטב השפים בעולם. המגוון העצום מבטיח שבכל עת, בכל יום ובכל שעה, יעמדו בפניכם מגוון אפשרויות להתפנק במאכלים שהם לא פחות מגורמה (החל מפינוק של בוקר בדמות מאפה לצד אספרסו מלא ניחוחות מהבראסרי שעל הסיפון - וכלה בארוחות גורמה של חמש מנות המוגשות בכל הפלגה לפחות פעם אחת).

דוגמה לאחד המטבחים המפורסמים מתרחש מעל סיפונה של ה - Anthem of the Seas, שם תוכלו ליהנות מתפריט בריא, ביתי, ועשיר בטעמים של אחד השפים האהובים בישראל ובעולם - ג'יימי אוליבר. מעבר לחדר האוכל הראשי, אוליבר מפעיל באנייה את המסעדה "האיטלקייה של ג'ימי", המסעדה מצויה בלב האנייה, מעוצבת בקפידה, ובעלת תפריט איטלקי עשיר ומהפנט. מסעדות מסוג זה הפכו לסטנדרט בגישת הקולינריה של רויאל קריביאן.

לבושים יפה לארוחות רגילות ומהודרים במיוחד לאירועים רשמיים

בזמן הארוחות נהוג לשמור על קוד לבוש חגיגי, ממש כפי שנהוג כשיוצאים לארוחה במסעדה יוקרתית. ישנן אפילו ארוחות ערב המוגדרות מראש כאירוע רשמי (או "Formal Nights" באנגלית) שם השמירה על קוד הלבוש היא בגדר חובה.

בכל הפלגה של רויאל קריביאן יש לפחות יום אחד שסעודת הערב בו מוגדרת "אירוע רשמי" (Formal Night). בהפלגות בנות 3 עד 5 ימים סעודה זו נערכת בדרך כלל בלילה השני, בהפלגות ארוכות יותר בלילה השני ואז שוב בלילה השישי או השביעי.

קוד הלבוש הרשמי מהווה הזדמנות נהדרת לשלוף את מיטב המחלצות ולהגיע אל אולם הסעודות המפואר בהופעה שתואמת את גודל המעמד. למעשה, לא תוכלו להשתתף בחגיגה אם לא תתלבשו בהתאם לקוד הלבוש. גברים בחליפות ועניבות ונשים בשמלות ערב. התמונה שמצטיירת כאילו לקוחה מסרטי פילם נואר בהם גברים ונשים בבגדים מהודרים משוחחים בניחותא וסועדים את ליבם במטעמים המופלאים שצוותי המטבח בספינות הפאר יודעים ליצור.

לא רק לאירועים הקולינריים המרכזיים של ההפלגה מגיעים בלבוש התואם את הציפיות, גם לארוחות הרגילות מתלבשים בקפידה. בערבים רגילים מקובל להגיע לסעוד לבושים בבגדים נוחים ואלגנטיים, מכנסיים קצרים למשל תוכלו ללבוש רק לארוחות הבוקר והצהריים. בערבים המוגדרים "חגיגיים", למשל כאשר מתקיימת הופעה (לפני, אחרי או במהלך הארוחה), מקובל ללבוש חולצות מכופתרות, מכנסיים ארוכים, שמלות, חצאיות וכד'. לכן מומלץ להגיע ערוכים לקוד הלבש וכן לחגיגת הטעמים שמחכה לכם.

שייט תענוגות ברויאל קריביאן נותן הזדמנות "לטעום" את החיים

החיים במהלך שייט תענוגות הם אתנחתא המאפשרת פריבילגיות יומיומיות, אחת המרכזיות שבהן היא האפשרות ליהנות מהניחוחות והטעמים שחברת רויאל קריביאן מציעה בחוויה הקולינרית שעל ספינותיה, מעבר למטבח עילית ברמה בינ"ל, גם התפאורה המאפיינת את האירועים הרשמיים של ההפלגות הן הזדמנות לשבור את השגרה ולספוג מעט הווי יוקרתי מלא בקלאסה.