תלמידי כיתת "מנהיגות בדרך ארץ" התארגנו, אספו ציוד רב עבור הגן (צעצועים, משחקי קופסה, ספרים ועוד) והוציאו את הילדים לגינה הציבורית, הפעילו את הילדים הקטנים, האכילו אותם, הרקידו אותם ושיחקו איתם במשך ארבע שעות תמימות * כאשר נאלצו ילדי החטיבה להיפרד מילדי הגן החל בכי גדול- הן של ילדי הגדולים והן של הפעוטות

כלים

המעשה היפה של מנהיגי העתיד מחטיבת הביניים "קלמן": לפני חופשת חנוכה, יצאו ילדי כיתת "מנהיגות בדרך ארץ", ז'3, בחטיבת הביניים "קלמן" ליום התנדבות מרגש ומרתק בגן של ילדי עובדים זרים בדרום תל-אביב, במטרה להביא להם קצת אור ושמחה לפני החג.

אל הגן הגיעו הכיתה והמחנכת, דרך קשר שנוצר עם "עמותת צימאון", ששלמה ארצי עומד בראשה, ושיחד עם מספר מתנדבים החליטו לאסוף רסיסי חלומות שנותרו מאחור.

גני הילדים שביקרו בהם הילדים נמצאים במבנים ארעיים, רובם במקלטים בתנאים קשים מאד. הילדים מקבלים ארוחה בסיסית אחת במהלך היום וחיים בתנאים של רעב ושל הזנחה רגשית קשה. הילדים לא יוצאים החוצה במהלך היום, בעיקר משום שלא ניתן להוציא כמות גדולה של ילדים לגינה ציבורית מרוחקת.

תלמידי כיתת ה"מנהיגות בדרך ארץ" התארגנו, אספו ציוד רב עבור הגן (צעצועים, משחקי קופסה, ספרים ועוד) והגיעו מוקדם בבוקר על מנת לפגוש את ילדי הגן. במהלך הפעילות הוציאו התלמידים את ילדי הגן לגינה הציבורית, הפעילו את הילדים הקטנים, האכילו אותם, הרקידו אותם ושיחקו איתם במשך ארבע שעות תמימות.

אל תלמידי קלמן הצטרפו חלק מהורי הכיתה שסייעו בהתארגנות ובהפעלת ילדי הגן. כאשר נאלצו ילדי החטיבה להיפרד מילדי הגן החל בכי גדול- הן של ילדי הגדולים והן של הפעוטות.

מנהלת חטה"ב "קלמן", אפי שדיב: "ילדי הגן הזכירו לילדי רמת השרון, את העולם שנמצא ממש מתחת לאף של כולנו- את עצם זה, שיש מי שזקוק ושיש מי שביכולתו לתת. ילדי המנהיגות הזכירו לילדי הגן בית וחלום על מקום טוב יותר. תפיסת העולם של כיתות אלה היא שמתוך כך שהילדים והנוער הם עתידה של הארץ הזו, ומתוך כך שבהם גלומה ההבטחה לעתיד נאור, שוויוני, הוגן ויפה יותר, הם שמו להם למטרה לשפר ולהיטיב את חיי הילדים בפריפריה ובשכונות המצוקה, לפתח מנהיגות מקומית בקרב בני נוער, לעודד אנשים צעירים לחלום, ללמדם להגשים ולהביאם אל קו התחלה טוב יותר".