חיפה קוראת תנ"ך: חוג 929 של בית הנשיא מגיע לחיפה לשוחח על "מנהיגות ומנהיגים בתנ"ך". האירוע יתקיים במעמד כבוד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש העיר חיפה יונה יהב, נשיא אוני' חיפה עמוס שפירא וראשי מיזם 929.

כלים

אירוע הפתיחה החגיגי הינו חוג 929 של בית הנשיא שיבקר לראשונה מחוץ למשכן הנשיא בעיר חיפה. בית הנשיא מלווה את מיזם 929 מיום השקתו ומקיים חוג במשכנו, במעמד הנשיא ורעייתו, באופן תדיר ללימוד משותף של הפרק היומי.

במהלך האירוע ינאמו נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, נשיא האוניברסיטה עמוס שפירא, ראש עיריית חיפה יונה יהב, פרופסור מונא חורי כסאברי, ראשי מיזם 929 גל גבאי והרב בני לאו, ד"ר יונתן בן דב והמשוררת אגי משעול.

הנואמים יתייחסו בנאומם על מנהיג או מנהיגה מהתנ"ך המעוררים אצלם השראה. האירוע בהנחיית העיתונאית אילנה דיין וישולבו בו קטעים אמנותיים: מופע של הזמרת דקלה והשקה של השיר שהיא מבצעת בהשראת ספר שמואל, כחלק מפרויקט 929, ושיר וקטע נגינה על העוגב המפורסם של אולם הכט שיובצע על ידי אנסמבל של סטודנטים מאונ' חיפה של עוגב, עוד וחליל צד.

929 הינו מיזם לקידום קריאה של פרק יומי בתנך ושילובו של הטקסט התנכי בשיח הישראלי. מרגע השקתו של המיזם, בחנוכה בשנה שעברה, הצליח 929 לחדש את העיסוק בתנך ובחשיבותו בחברה הישראלית. מיטב אנשי הרוח והתרבות התגייסו ללימוד יומיומי של פרקי התנ"ך, מתוך שאיפה לגלותו מחדש ולהחזירו למרכז השיח ע"י הנגשתו בצורה רלוונטית לתקופה העכשווית.

המיזם מקדם, לצד קריאת הפרק היומי בתנך באתר המיזם , קבוצות לימוד ברחבי הארץ בהם מסכמים יחד את הנלמד, אירועי שיא לקהל הרחב ושיתופי פעולה עם גופי תרבות ותוכן בפריסה ארצית. מיזם 929 רואה את התנ"ך כבסיס רחב מאין כמוהו לגילוי עצמי, למשמעויות אקטואליות ולשיח אישי, חברתי ותרבותי.

בימים אלה, המיזם מפתח מודל עירוני לקריאת פרק יומי ורואה בחיפה עיר דגל לפיתוח שפע של פעילויות אשר יחשפו את תושבי העיר לתוצרי המיזם.