התנועה לזכויות דיגיטליות על פסה"ד ניר עזרא: "העליון עשה צעד מכריע בשמירה על הפרטיות בעידן הסייבר". בפסיקה חדשנית כתב השופט רובינשטיין: "בית ללא מנעול אינו הפקר- וכך הדין במחשב". עוד קבע ביהמ"ש כי כניסה לאתרים תוך התעלמות מאיסורים בתנאי השימוש לא יחשבו כעבירה פלילית

כלים

בית המשפט העליון הרשיע את ניר עזרא, האקר אשר נכנס שלא ברשות לחשבונות בנק והעביר משם כספים לאתרי הימורים, והפך את החלטת ביהמ"ש המחוזי בעניין, שהחליט לזכות את הנאשם בתירוץ שלא בוצעה פריצה אלא נעשה שימוש בפרטים שהושגו במרמה.

בפסק הדין כתב השופט אליקים רובינשטיין כי "איני רואה סיבה מדוע יגן החוק על ראובן, שסיסמה נדרשת לשם שימוש במחשבו, אך לא על שמעון אשר לא השכיל להתקין במחשבו הגנה מסוג זה. בית ללא מנעול אינו הפקר – וכך הדין גם במחשב".

עורך הדין יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגיטליות, אשר כתביו צוטטו על ידי השופטים בפסק הדין אמר היום כי: "בית המשפט העליון אימץ עמדה שעומדת בקנה אחד עם סטנדרטיים בינלאומיים כאשר קבע כי חדירה לחומר מחשב דומה לפריצה לבית, גם כאשר אינו מוגן, אסור. מדובר בצעד מכריע בשמירה על פרטיות וסודות מסחריים. בית המשפט הקים לנו הגנה משפטית, שתסייע להרתיע תוקפים מפעולות העלולות לגרום נזקים כבדים".

עו"ד קלינגר הוסיף כי "ביהמ"ש עשה אבחנה חשובה כאשר פסק כי כניסה לאתר אינטרנט תוך התעלמות מאיסורים המפורטים באותיות קטנות בתנאי השימוש, כגון האיסור באתר פייסבוק לפתיחת חשבון לילדים מתחת לגיל 13, או הצהרתם של הגולשים באתרים למבוגרים כי הם מעל גיל 18, אינה עבירה פלילית, ולא יהיה מקום להעמיד לדין בכאלו עבירות. מדובר בתפיסה מקובלת בעולם, שמסייעת להפריד בין עיקר לתפל בעולם החדש של ימינו".