יו"ר סיעת 'יש עתיד', ח"כ עפר שלח, הגיב הערב על סירבו של ראש הממשלה לגנות את דברי ההסתה נגד נשיא המדינה: "ביבי לא יוכל לומר: "לא ידעתי".

ח"כ עופר שלח. צילום: אלעד גוטמן
ח"כ עופר שלח. צילום: אלעד גוטמן

לדברי שלח: "רוח רעה נושבת ברחוב הציבורי שלנו. רוח שמאיימת עלינו יותר מכל סכין או מחבל. הטרור מנסה לפגוע בחוסנה של חברה ובערכיה, ובכך לא יצליח. אנחנו חזקים מדי. אבל הרוח הרעה, היא מאיימת עלינו באמת.

ראש ממשלה שהוא מנהיג אמיתי היה צריך להילחם בה, באותה נחישות כמו בטרור. בנימין נתניהו, כדרכו תמיד, מעדיף לרכב על נמר השנאה, בעודו מאשים אחרים כדי להסיח את הדעת מכישלונותיו.

במקום להתייצב ראשון להגנת נשיא המדינה, שנגדו מתנהל מסע הסתה מטורף, ביבי עושה את מה שהוא יודע: מפנה אצבע למישהו אחר בעניין אחר, שכולם יזכרו מי פה יהודי ומי סמולני. מניסיונו הוא יודע שההסחה תעבוד, שכבר לא ישאלו למה הוא נכשל בשמירה על הביטחון ועל הערכים המשותפים, ויעסקו רק בשאלה מי שונא את מי יותר.

הטרור הנוכחי אינו איום קיומי. הפילוג הפנימי והספסור הציני בפחד כן. אם וכאשר הם יניבו פרי באושים, נתניהו לא יוכל לומר לא ידעתי. כמו הטרור, מעמדנו בעולם ושאר הדברים בהם נכשל, זה במשמרת שלו והוא ראש הממשלה. הוא אחראי".