משרד התיירות ורשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה משיקים האקאתון לפיתוח אפליקציות בתיירות. שר התיירות יריב לוין: "כחלק מהשינוי שאנו מובילים במשרד התיירות והפיכת מערך השיווק לדיגיטאלי ואינטראקטיבי יותר, יזמנו את ההאקאתון הראשון לפיתוח אפליקציית תיירות, אשר תתבסס על מאגרי המידע שפיתחנו במשרד אני קורא לסטארטאפיסטים בנשמתם לקחת חלק בתחרות, להשתתף בפרויקט, ומעבר לחוויה האישית, גם לתרום למטרה החשובה של קידום התיירות לישראל. אני משוכנע כי בעזרת היצירתיות והחדשנות שיפגינו המשתתפים, נשיג תוצאות מלהיבות ואפליקציות שימושיות אשר ישפרו את חווית התייר בישראל

כלים

משרד התיירות ורשות התקשוב הממשלתי, משרד ראש הממשלה, משיקים תחרות פיתוח אפליקציות (האקאתון) שתתקיים ב 8-9 בפברואר 2016 ובמסגרתה יפתחו צוותי פיתוח עצמאיים אפליקציות על בסיס מאגרי מידע שהמשרד פותח לציבור. התחרות תתקיים כחלק ועידת החדשנות ביריד התיירות IMTM שייערך בתאריכים 9-10 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב.

ראש רשות התקשוב הממשלתי מר יאיר פראנק: "הנגשת מאגרי מידע ממשלתיים לציבור ולמפתחים הינה משימה ראשונה במעלה ברשות התקשוב הממשלתי. בישראל קיימות חברות סטארט אפ רבות ומפתחים מוכשרים ובעלי חזון, שיכולים לסייע להקים שירותים חדשניים לאזרחים המבוססים על מידע ממשלתי. הנגשת מאגרי מידע היא מהאמצעים המשמעותיים ביותר העומדים לרשות הממשלה בבואה לחזק את אומת הסטארט אפ ולתרום לשיח שקוף ושוויוני בישראל. אנו מברכים את משרד התיירות בחשיפת המאגר המשמעותי שיכול לסייע לשפר את חווית התייר בישראל, ונמשיך לתמוך וליזום מהלכים דומים במשרדי הממשלה נוספים".

מאגרי המידע הפתוחים הינם חלק ממיזם רחב יותר שעלה בימים האחרונים בגרסת beta בשם מידע לתייר: info.goisrael.com .

במסגרת המיזם, משרד התיירות מפרסם מאגר מידע רחב היקף, הכולל את כל המידע שהתייר צריך כדי לתכנן את הטיול שלו בישראל, החל מבתי מלון, צימרים ואכסניות וכלה באטרקציות, מסלולים, מורי דרך ועוד. המאגר, שמושק בהתחלה בעברית ובאנגלית, יתורגם בהמשך לעוד שפות.

אגף מערכות מידע במשרד התיירות הגיע למסקנה כי במטרה לייצר שוק אפליקציות תוסס ומגוון בתחום התיירות, שיאפשר בניית נוכחות דיגיטלית חזקה של מדינת ישראל בתחום זה, קיים צורך במאגר מידע רחב, איכותי, מעודכן ומתורגם לשפות. מאחר שפעולות אלה הן קשות ומורכבות לביצוע על ידי חברות קטנות או גורמים שמפתחים אפליקציות, הוחלט במשרד להעמיד את הכלים הללו לרשות הציבור.

מאגר המידע יפורסם גם כמאגר מידע פתוח ויאפשר לגורמים חיצוניים המעוניינים לפתח אפליקציות - להתמקד ביתרון היחסי שלהם ביצירת חדשנות דיגיטלית בתיירות.

את האפליקציות שיפותחו בתחרות ישפטו גורמים בכירים מתעשיית התיירות בארץ ובעולם. כמו כן ישפטו בתחרות מנכל משרד התיירות מר אמיר הלוי וראש רשות התקשוב הממשלתי מר יאיר פראנק.

את הפרס יעניק לזוכה שר התיירות ח"כ יריב לוין.