כנופיית פורצים אשר פעלה במשך כמה שבועות בגוש דן, חשודה באחריות לגניבת רכוש רב ממספר דירות. בלשים מטעם מרחב דן תפסו את החשודים בזמן שהיו ברכבם. בעקבות התעוררות חשד השוטרים, בוצע חיפוש על רכבם ונמצאו כלי פריצה מתקדמים אשר לא מאפיינים כנופיות פורצים רגילות, כלי פריצה אלו היו כלי פריצה מקצועיים המשמשים מנעולנים רבים לפתיחת ופריצת מנעולים שונים, בתים ורכבים בפרט.

כלים

החשודים נעצרו ונלקחו לחקירה, שם הם סירבו לשתף פעולה ומעצרם הוארך, אך במהלך החקירה התברר כי אחד מן החשודים הינו בעל הכשרה של מנעולן אך אינו עוסק בתחום זה בפועל, מעבר לכך נמצאה רשימה של כתובות אשר ככל הנראה, היוו את המטרות הבאות לפריצה של החשודים.

ואכן, סיפורים מסוג זה גורמים לנו לחשוב – כיצד ניתן להעניק לבן אדם את ההכשרה לדעת לפרוץ בצורה כה יעילה מנעולים אם זוהי תופעת לוואי אשר עלולה להתקבל כתוצאה מן האפשרות להסמכת הבן אדם במקצוע המנעולנות, אך הדבר אינו כה פשוט.

מנעולן מקצועי הינו בעל אישור מטעם המשטרה.

מנעולנים רבים הינם בעלי אישור מטעם משטרת ישראל, כתוצאה מכך הינם מוכרים למשטרה במקרים דומים ובנוסף הינם עוברים בדיקה לעבר פלילי, במידה ונמצא חשד סביר, המשטרה יכולה לא לספק אישור זה ובכך למנוע מהאדם להתמקצע בתור מנעולן מוסמך.

אז איך זה יכול להגיע למצב זה?

מצב בו מנעולן בעל הסמכה הינו פורץ לבתים מבלי להעלות את חשד המשטרה יכול להיווצר כתוצאה מסיבות רבות, החל מכשל משטרתי ועד כדי העובדה כי המנעולן היה עלול להיות מאזור רחוק ולא להעלות חשד כלל, אך אם תשימו לב, אנו לא ציינו כי המנעולן היה מוסמך, ולכן הסבירות הינה גבוהה כי הינו לא היה מנעולן מוסמך ובעל אישור מטעם המשטרה, אלא אדם אשר קיבל את הסמכתו ממקור אחר.

כיצד לבחור מנעולן אמין?

תחילה, מומלץ תמיד לבקש לראות תעודות הסמכה, וודאו כי התעודה אכן רשמית מטעם מקום מכובד. בנוסף, ובעצם הכי חשוב, וודאו כי המנעולן הינו בעל אישור מטעם משטרת ישראל, בנוסף על הרגשת הביטחון כי אכן הנכם מתעסקים עם אדם ללא עבר פלילי בתחום, מנעולן מאושר מטעם משטרת ישראל הינו לרוב מוסמך בדברים מגוונים. מומלץ גם לבדוק כי המנעולן אכן מקבל ביקורות טובות באינטרנט ונמצא תקופה בשוק, תכונות אלו יכולות להוות אינדיקציה מצוינת לבחירת מנעולן אמין ומקצועי.

מקור