בעקבות דו"ח "אם תרצו" על הארגונים השתולים, ח"כ יואב קיש יגיש בקרוב את "חוק השתולים" שיאסור שיתופי פעולה של צה"ל ומשרדי ממשלה עם ארגונים שתולים ויאפשר לרשם העמותות להגיש בקשה לבית המשפט לפרק עמותה העוסקת או שיש במטרותיו פעילות עוינת נגד המדינה

ח"כ מירב בן ארי מ"כולנו": אני רואה בחומרה רבה את פועלם של הארגונים "השתולים", ארגונים אלו פועלים באופן עקבי נגד צהל וחייליו ולמען הדה לגיטימציה של מדינת ישראל בעולם. צהל הינו צבא מוסרי, והכפשות כאלו המגיעות מתוך ארגונים ישראליים גורמים לנזק עצום למדינת ישראל. אני רואה בתפקידי כחברת כנסת שליחות אשר באה להגן על חיילי צה"ל מפני שקרים והכפשות חסרי שחר.

תגובת סגן השר איוב קרא לדו"ח השתולים: אני מברך על דו"ח "השתולים" של תנועת אם תרצו שמראה כמה מנצלים ארגונים בתוכנו את התמימות והנאביות של עם ישראל דרך גורמים ומדינות המנסות להשפיע ולהכריע על חייה של מדינת ישראל.

אעשה כול מה שמתבקש מבחינה חוקית כדי להפסיק השפעות מסוכנות אלו לרבות תמיכה בחקיקה ובתקנות ממשלתיות . הבעיה במזרח התיכון הפסיקה להיות שתי המדינות הבעיה של המזרח התיכון והעולם הינה תרבותית והקצנה דתית וכלפיה צריך להפעיל את כול המשאבים בחוץ ובפנים

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן : "מזמן כבר התרעתי על הצביעות והתעמולה השקרית שמפיצות עמותות השמאל הממומנות על ידי כספים פלסטיניים ומדינות זרות. אנחנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי למגר את התופעה. לא ייתכן שבזמן שחיילי צה"ל מחרפים את נפשם בהגנה על מדינת ישראל, ארגוני שמאל קיצוניים מנגחים אותם. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם ואנחנו נגן על חייליו ומפקדיו."

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד: "דו"ח השתולים מצביע על תופעה חמורה ומדאיגה בה ארגונים ישראלים פועלים נגד חיילי צה"ל בארץ ובעולם והכל במימון זר ובמימון הקרן לישראל החדשה. הארגונים הללו יוצרים דה לגיטימציה לישראל ומתדלקים את תנועת החרם העולמית ועל כן אתמוך בהצעת חוק השתולים של חברי לסיעה ח"כ יואב קיש."

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לדו״ח: ״דו"ח השתולים של תנועת אם תרצו ממחיש שוב את הבעיה שממנה סובלת הדמוקרטיה הישראלית והוא אמור להדיר שינה מעיניי כל מי שהיא יקרה לו. ההתערבות של מדינות זרות בניסיון להשפיע על ענייניה הפנימיים של ישראל והשימוש הציני במנגנונים הדמוקרטיים לשם כך חייב להיפסק.

שלב ראשון במאבק להחזרת הדמוקרטיה הישראלית לידי העם בישראל הוא הצעת חוק השקיפות שהגשתי ומטילה חובת גילוי על העמותות השתולות. לציבור הישראלי יש זכות לפחות לדעת אלו אינטרסים זרים מנסים אותם ארגונים לקדם ואז להחליט האם הוא רוצה אותם כחלק מהשיח שלו או לא. אני משוכנע שהרוב הבריא בישראל ידחה את ההתערבות הגסה הזו של המדינות הזרות בשתי ידיים ויסרב לשתף פעולה עם סוכני החוץ שלהם כאן בארץ. אני מקווה שהדו"ח הזה יפתח את העיניים של מי שעדיין מסרב לראות את הסכנה הגדולה הטמונה בארגונים כאלה לדמוקרטיה ולערכים של מדינת ישראל ויפי הנפש בינינו יפנימו שהגיע הזמן לשים לזה סוף.

החיקוי הזול שמוציא היום הארגון השתול 'שלום עכשיו' לדו"ח של אם תרצו הוא ניסיון עלוב, מגוחך ולא מקצועי להסית את הדין מהנקודה החשובה שלו. הנקודה היא לא כמה כסף יש לכל ארגון אלא מה מקורו של הכסף הזה והם המקור הזה הוא לגיטימי כחלק מהשיח הדמוקרטי הפנימי שלנו במדינה. אני קורא לארגוני השמאל לחזור הביתה. לחזור לשחק המגרש הדמוקרטי הפנימי ולא לשמש סוכנים לקידום אינטרסים של ישויות מדיניות זרות.״