כך תכינו את הסופגנייה המושלמת! הילה בוכריס, מומחית לאפייה בחברת "הטחנות הגדולות של א"י" – יצרנית הקמח הוותיקה, נותנת לנו טיפים להכנת סופגניות

כלים
סופגניות לחנוכה
סופגניות לחנוכה

כן או לא אלכוהול? שימוש באלכוהול בבצק בהחלט מומלץ. גם לשיפור הטעם בבצק (זכרו שבזמן הטיגון האלכוהול מתנדף ונשאר רק טעם ייחודי), אך בעיקר, האלכוהול עוזר בצמצום ספיחת השומן בסופגנייה בזמן הטיגון. 1 כף של ברנדי או כל אלכוהול אחר מועדף יספיקו. חשוב לזכור להוסיף את האלכוהול רק בשלב הסופי של הלישה כדי שלא יבוא במגע ישיר עם השמרים.

תפיחה נכונה – חשוב מאוד להקפיד על תהליך ההתפחה של הבצק. כדי לקבל סופגנייה אוורירית ונימוחה חשוב להתפיח את הבצק פעמיים, ופעם נוספת אחרי שחילקנו ויצרנו כדורים (או רידדנו וקרצנו עיגולים – לפי הדרך שאתם אוהבים).

התפיחה הכפולה של הבצק עוזרת לייצוב הבצק והופכת את הנקבוביות בו, (החורים), לאחידות וקטנות יותר.

כדי להתפיח בצורה הנכונה ביותר, יש להוציא את האוויר מהבצק לאחר התפיחה הראשונה, לקפל את הבצק פעם אחת (או ללוש 1 דקה) ואז להניח לתפיחה נוספת במקום חמים ויבש.

אחידות הסופגניות – גודל אידיאלי לסופגנייה הוא 40 גר'. (מ- 1 ק"ג בצק יצאו כ- 24 סופגניות). חשוב שהסופגניות יהיו אחידות בגודל כדי שבזמן הטיגון הסופגניות יטגנו באופן שווה. (משך הטיגון יושפע מגודל הסופגנייה).

סופגניות יפות – הדרך הפשוטה ביותר ליצירת סופגניות אחידות ויפות היא לחלק את הבצק לכדורים ולגלגל אותם ביד ליצירת כדורים עגולים, חלקים ואחידים.

טעם לוואי – לאחר גלגול הסופגניות רצוי להניח אותן לתפיחה אחרונה על משטח משומן ולא מקומח (גם אם מניחים על ריבועי נייר אפייה, לא לקמח את הנייר). הסיבה לכך היא כדי למנוע נפילה של קמח לתוך השמן החם. קמח בשמן יגרום לשריפה מהירה יותר של השמן וגם יגרום לטעם לוואי בסופגניות.

השמן - מומלץ להשתמש לטיגון בשמן קנולה, ולא בשמן סויה או בשמן חמניות, מאחר ולשמן קנולה יש נקודת שריפה גבוהה יותר, (כלומר ייקח יותר זמן לשמן להישרף לפני שנצטרך להחליפו).

טמפ' השמן המומלצת לטיגון הסופגניות היא 160 מעלות. רצוי להיעזר במד טמפרטורה כדי לשלוט בחום השמן. אם אין מד טמפרטורה - ניתן לבדוק בעזרת כף עץ: - טובלים את כף העץ בשמן החם, אם מופיעות בועות קטנות = השמן התחמם והגיע לטמפרטורה הנכונה. אם מופיעות בועות גדולות = השמן חם מדי.

חשוב מאוד לטגן בשמן עמוק!

הנוסחה הנכונה לסופגנייה מושלמת: תפיחה נכונה + טמפרטורת טיגון נכונה = פס לבן מסביב לסופגנייה = סופגנייה מושלמת!

ולסיום, חשוב לפזר אבקת סוכר רק לאחר שהסופגניות התקררו, אחרת הסוכר ייספג בסופגנייה.

טחנת הקמח "הטחנות הגדולות של א"י", חיפה, הנמנית עם הטחנות המובילות בארץ, מייצרת מגוון רחב של קמחים, בהם - קמח חיטה לבן בהיר, קמח תופח, קמח חיטה מלא 100%, קמח כוסמין מלא 100%, קמח שיפון מלא 100%, קמח חיטה כפרי ועוד.

לכבוד חג החנוכה השיקה החברה אריזה חגיגית לקמח לבן בהיר, בעיצוב מיוחד בסגנון רטרו, עם ברכה ל"חנוכה שמח" ומתכון לחג המוצג על גבי האריזה