אם גם אתה רוצה להתחיל לקנות מוצרים באינטרנט אתה מוזמן לפתוח חשבון באיביי. אין צורך שאני אסביר איך לפתוח איך חשבון באיביי, פתיחת חשבון באיביי היא דבר פשוט מאוד. לאחר שיש לכם חשבון איביי מומלץ גם לפתוח חשבון פייפאל אך זה לא חובה. תמיד ניתן לשלם באופן ישיר עם כרטיס האשראי שלכם. עכשיו שיש לכם חשבון באתר אתם יכולים להתחיל לחפש מציאות באיביי. להלן מדריך קצר לקניות באיביי וגם נתייחס לביטול עסקה באיביי.

כלים

חיפוש מוצרים לפי קטגוריות

חיפוש מוצרים באיביי הוא די פשוט. המוצרים כולם מסודרים לפי קטגוריות ותת קטגוריות ואתם יכולים להתמצא בקלות. שיטת חיפוש זו מתאימה למצבים בהם אתם יודעים בגדול מה אתם מחפשים אך לא מוצר ספציפי. למשל כאשר אתם רוצים לקנות טלוויזיה חדשה אך לא החלטתם של איזה חברה ובאיזה גודל. מהבחינה הזאת איביי מאפשר לכם לראות מוצרים שונים על מנת ללמוד את הנושא. תצטרכו לבחור בקטגוריית האלקטרוניקה ובתוכה קטגוריית המשנה של טלוויזיות.

מיד תראו על המסך טלוויזיות מסוגים שונים. כמובן שלא כל המוצרים רלוונטיים עבורכם, למשל ברור לכם שאתם רוצים טלוויזיה בגודל בינוני, לא קטנה מידי ולא גדולה מידי. במקרה כזה תוכלו לצמצם את החיפוש באמצעות תיבות הסימון שבצד ולהציג טלוויזיות בגודל שמעניין אתכם. למשל רק 40''-49''. סימון תיבה זו צמצם לכם את המוצרים לאלו אשר רלוונטיים עבורכם. כמו כן ניתן לבצע חיתוך לפי המותג, לפי רמת המחיר, לפי הטכנולוגיה ולפי מצב הטלוויזיה (אל תשכחו שבאיביי מוכרים גם מוצרים משומשים בסגנון מכירת גארז'). אלו הן רק כמה דוגמאות לאפשרויות הסינון העיקריות אך ישנן עוד אפשרויות והן אפילו משתנות בהתאם לקטגוריית המוצרים שמחפשים בה.

חיפוש חופשי

איביי מאפשרת גם חיפוש חופשי. בראש המסך ישנה שורת חיפוש בה אתם יכולים לרשום את שם המוצר שם המותג, או כל תיאור שיעזור לכם למצוא את המוצר. למשל אם תרשמו סמסונג, מיד תקבלו מאות מוצרים של חברת סמסונג או שמיועדים למוצרי חברת סמסונג.

לסיום כמה מילים לגבי ביטול עסקה באיביי. לא אחת ראיתי מקרים של אנשים אשר הקישו בטעות על כפתור הקנייה ומיד פריט התווסף לסל הקניות שלהם וכרטיס האשראי חויב. במקרה כזה תוכלו לגשת לתפריט המראה את סיכום הפעולות שלכם ולמצוא שם את הפריט שקניתם. במסך שבו אתם רואים את הפריט חפשו אחר האפשרות ליצור קשר עם המוכר. עליכם לשלוח הודעה למוכר המבקשת ביטול עסקה באיביי אך שימו לב שאין הוא חייב לקבל את הבקשה.

הכתבה באדיבות המכללה הישראלית ללימודי איביי ואמזון